نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

مالیاتی که می‌پردازیم کجا هزینه می‌شود؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/چگونه انتخاب کنیم که مالیات پرداختی‌مان کجا و در کدام پروژه ملی هزینه شود؟
 
از ماه گذشته همزمان با تصویب قانون نشان دار کردن مالیات ها در هیئت دولت، محمد سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از انتخاب محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی از سوی مودیان مالیاتی و تبصره ۱۰۰ خبر داد که در قالب این مصوبه تمامی مودیان مالیاتی می توانند  محل هزینه کرد مالیات های پرداختی خود را انتخاب کنند. بر این اساس مودیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مودیان مالیاتی محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی خود را در سطح ملی و یا محلی انتخاب کنند.
طبق اعلام کارشناسان و نمایندگان مجلس با اجرای این قانون بخش عمده ای از پروژه های نیمه تمام عمرانی از جمله، بیمارستان ، مراکز آموزشی و پروژه های راهسازی و ... که تا پایان سال امکان اتمام آنها وجود دارد از طریق محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی به اتمام خواهد رسید.
طبق اعلام رحیمی مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور تا به امروز بیش از ۵۰۰ هزار مودی مالیاتی محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی خود را انتخاب کرده اند.

سبحانیان رئیس کل سازمان مالیاتی کشور هم در پیامی با اشاره به چهل و یکمین خبر خوب سازمان مالیات برای مردم نوشت:آغاز یک اقدام ماندگار دیگر در نظام مالیاتی؛ انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات‌دهندگان حوزه اصناف و مشاغل. تنها سه روز پس از ابلاغ آیین‌نامه نشاندار کردن‌مالیات‌ها، این مهم عملیاتی شد. 
او افزود: در روز‌های گذشته منابع مالی برای اتمام بیش از ۱۴۲ پروژه در استان‌های مختلف تامین شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره