نماد آخرین خبر

طرز تهیه اسموتی‌های مقوی برای شروع یک روز پرانرژی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
طرز تهیه اسموتی‌های مقوی برای شروع یک روز پرانرژی

آخرین خبر/  این روزها، سفارش آنلاین اسموتی استقبال خیلی زیاد شده است. منظورمان همان نوشیدنی‌هایی هستند که غلظت زیادی دارند و از ترکیب انواع میوه‌ها یا مواد متنوع دیگر مثل عسل، حتی سبزیجات و... فراهم می‌شوند. این استقبال بسیار منطقی است، چون اسموتی‌ها می‌توانند هم طعم خوبی داشته و هم گزینه‌ای مناسب برای مصرف به‌عنوان صبحانه، میان‌وعده و... باشند. در این مقاله، از دستور چند اسموتی مقوی برای شروع صبح، برایتان می‌گوییم. با این صبحانه‌های جدید و خوش‌طعم آشنا شوید.
اسموتی خوش‌رنگ صبحگاهی


 برای آماده‌کردن این شیک یا اسموتی به‌حدود ۵ دقیقه زمان نیاز دارید. روش تهیه آن بسیار آسان است و طعم خوبی دارد. حدود ۱۰۰ میلی‌لیتر شیر پرچرب را با ۲ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. یک عدد موز و تعدادی میوه یخ‌زده مثل توت‌فرنگی را هم به این اسموتی اضافه کنید. برای مقوی‌ترشدن اسموتی حدود ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا اضافه کنید و نصف قاشق چای‌خوری دارچین هم در نظر داشته باشید. با ۱ قاشق چای‌خوری عسل، طعم شیرینی اسموتی هم درجه یک می‌شود. نظرتان چیست؟
اسموتی سبز و نشاط‌آور
با صرف ۵ دقیقه زمان، می‌توانید اسموتی خوشمزه و خوش‌رنگ دیگری هم برای صرف در صبحانه آماده کنید.
کافی است ۱۶۰ گرم توت‌فرنگی رسیده داشته باشید و ۱۶۰ گرم هم اسفناج با برگ‌های کوچک یا به‌قول فرنگی‌ها، بِیبی اسفناج. آب دو عدد پرتقال را هم بگیرید و به این ترکیب اضافه کنید. اگر آووکادو دارید، ۱ عدد از آن هم به اسموتی بیفزایید. نتیجه بسیار مقوی خواهد شد و طعم خوبی دارد. شاید به‌طور معمولی، ترکیب این مواد در کنار یکدیگر، ناخوشایند به‌نظر بیایند اما اگر این‌ها را در قالب اسموتی مصرف کنید، ماجرا کاملاً فرق می‌کند. در واقع، با ترکیب یک‌دستی از مواد متعادل روبه‌رو می‌شوید که بسیار خوشمزه و جذاب‌اند.
اسموتی آفتابی
برای اینکه صبحتان را خوشمزه و سرحال شروع کنید، به هیچ‌چیز جز اسموتی آفتابی نیاز ندارید. باور ندارید؟
فقط باید ۵۰۰ میلی‌لیتر آب هویج در اختیار داشته باشید و آن را با ۲۰۰ گرم آناناس عادی یا کمپوت مخلوط کنید. ۲ عدد موز هم به این ترکیب خوشبو اضافه کنید و بعد کمی زنجبیل هم در اسموتی خود بریزید. یک عدد لیموترش و در صورت علاقه، کمی گردو هم به مواد دیگر بیفزایید و آن‌ها را در مخلوط‌کن، حسابی ترکیب کنید. نتیجه اسموتی خوشمزه و بسیار مقوی خواهد شد که دوست دارید، هر روز از آن میل کنید.
بیشتر افراد از طعم این اسموتی استقبال می‌کنند. مواد موجود در ترکیبش بسیار خوشمزه‌اند و با هم در هارمونی و هماهنگی خاصی قرار دارند. برای پذیرایی از مهمانانتان در یک عصرانه خودمانی هم می‌توانید به این اسموتی آفتابی فکر کنید.
اسموتی انبه‌ای


 انبه میوه خوشبو، خوشمزه و خوش‌ترکیبی است. شاید بپرسید که اصطلاح جدید خوش‌ترکیب دیگر چیست؟ باید بگوییم که ترکیب انبه با انواع خوراکی‌ها، خوب از کار درمی‌آید. به‌نظر ما، اصطلاح خوش‌ترکیب برای چنین خوراکی جذابی بسیار مناسب است.
برای آماده‌کردن اسموتی انبه باید به‌سراغ ۳ تا ۴ عدد انبه رسیده بروید و با ۵۰۰ گرم ماست، ۱ قاشق غذاخوری عسل و آب ۲ عدد لیموترش مخلوط‌شان کنید. زمانی که این‌ها به‌خوبی با هم مخلوط شدند، اسموتی انبه‌ای شما حاضر است و انرژی روزتان را تأمین می‌کند.
اسموتی تابستانی
مشهورترین میوه تابستانی هم در دنیای اسموتی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. بله! از هندوانه صحبت می‌کنیم.
برای آماده‌کردن این اسموتی به صرف حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید. ۱۵۰ گرم هندوانه را با ۱ موز کوچک ترکیب کنید. به این تیم جذاب و متنوع، ۱۰۰ میلی‌لیتر آب سیب اضافه کنید و آ‌ن‌ها را خوب با مخلوط‌کن ترکیب کنید. نتیجه دلخواه و خوشمزه می‌شود؛ شک نکنید.
این اسموتی را در یخچال بگذارید و در میان‌وعده‌ها هم مصرف کنید. زمان برگشت از بیرون به منزل هم می‌توانید اسموتی تابستانی را نوش‌جان کنید. طعم خوش و خنک آن باعث می‌شود که گرمازدگی‌های خارج از خانه را فراموش کنید و حسابی سرحال شوید.
اسموتی نارگیلی
در ظرف چند دقیقه می‌توانید با ۱۰۰ گرم ماستی که با اسانس یا پودر نارگیل طعم‌دار شده، کمی زنجبیل و مواد دیگر به یک ترکیب فوق‌العاده برسید. نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و ۳ قاشق غذاخوری شیر را هم به آن‌ها اضافه کنید. ۱ قاشق چای‌خوری عسل هم برای شیرین‌کردن اسموتی و ۱ قاشق غذاخوری جوی دوسر هم برای مقوی‌ترشدن ترکیب در نظر بگیرید. یک عدد موز رسیده هم می‌تواند در بسیاری از اسموتی‌ها از جمله اسموتی نارگیلی غوغا به‌پا کند. همه این‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و بعد از ایجاد یک شِیک منسجم، اسموتی را نوش‌جان کنید.
اسموتی هلویی
اگر دلتان می‌خواهید طعمی را امتحان کنید که کمتر چشیده‌اید یا شاید هرگز نچشیده‌اید، باید به ترکیب هلو با میوه‌های دیگر فکر کنید.
توت‌فرنگی‌های یخ‌زده را با ۴۰۰ گرم هلو ترکیب کنید. ۱۰۰ میلی‌لیتر آب پرتقال هم به آن‌ها اضافه کنید. فکر می‌کنید که نتیجه کار چطور شود؟ عالی خواهد شد؛ شک نکنید. شیرینی هلو، بوی خوش آن و طعم خوب توت فرنگی با حضور ترشی پرتقال، تیمی متعادل از مزه‌ها فراهم می‌کند. این اسموتی تابستانی را به‌خاطر داشته باشید.
اسموتی اسفناج


 اگر ورزشکار هستید که حتماً این اسموتی را یاد بگیرید و امتحان کنید.
مقداری برگ کوچک اسفناج را با نصف آووکادو و یک عدد موز مخلوط کنید. حالا به‌سراغ انبه بروید و یک عدد رسیده و تازه آن را هم خرد کنید و در ترکیب بریزید. با ۵۰۰ میلی‌لیتر شیر، این اسموتی مقوی آماده و کامل می‌شود. این مواد باید به‌خوبی در مخلو‌کن، یک‌دست و منسجم شوند. اصلاً عجله نکنید تا به یک مایع نسبتاً شُل برسید. اسموتی اسفناج خاصیت فراوانی دارد و باعث می‌شود که مواد مغذی متنوع در قالب یک اسموتی جانانه، راهی بدنتان شوند. عالی است، نه؟
در آخر
اسموتی‌ها دنیای بسیار متنوعی دارند. علاوه‌بر اینکه طعم خوب و بافت جالبی دارند، به شما امکان ایجاد تنوع غذایی می‌دهند. ضمن اینکه با وجود این خوراکی‌ها می‌توانید موادی که به‌طور عادی مصرف نمی‌کنید هم در ترکیب با میوه‌ها و مواد دلخواهتان به ترکیبی یک‌دست تبدیل و نوش‌جان کنید.
از میان اسموتی‌های پیشنهادی این فهرست، کدام‌یک چشمتان را بیشتر گرفته است؟ قصد امتحان‌کردن کدام مورد را دارید؟ در آماده‌کردن اسموتی‌ها می‌توانید ابتکار عمل را هم به‌دست بگیرید. به این معنی که در اضافه و کم‌کردن ترکیبات از سلیقه و خلاقیت شخصی‌تان هم بهره‌مند شوید تا به نتیجه‌ای صددرصد دلخواه برسید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره