نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از برگزاری مزایده اموال مازاد دولت خبر داد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
رئیس سازمان خصوصی‌سازی از برگزاری مزایده اموال مازاد دولت خبر داد

تسنیم/  رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه مزایده املاک مازاد دولت به صورت هر سه ماه یک بار از هفته های آتی انجام می‌شود، گفت: با برگزاری این مزایدات، نوعی رقابت هم در استانها برای عرضه بیشتر املاک مازاد دولت اجرا خواهد شد.

ابراهیم بازیان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه مرجع ضمیر مولدسازی دستگاهها هستند و در همین زمینه در استانها، استانداران نقش کلیدی و محوری و تعیین کننده دارند، گفت: با توجه به تفویض اختیاراتی که از سوی وزیر محترم اقتصاد به استانداران صورت گرفته است، تمامی فرایندهای مولدسازی دارایی های دولت در استانها صورت می گیرد و این سازمان نقش هماهنگ کننده و رگولاتور در این زمینه دارد.

بازیان ادامه داد: با این تفویض اختیار، تمامی فرایندهای مولدسازی از قبیل شناسایی املاک مازاد، ارزش افزایی، قیمت گذاری و عرضه همگی توسط خود استانها صورت می گیرد که همگی این موارد بایستی منطبق بر مفاد آئین نامه مولدسازی دارایی های دولت باشد.

وی با اشاره به گزارش مولدسازی استان گلستان در خصوص بسته های رونق گفت: برای اینکه به نقطه مطلوب در مولدسازی در استان گلستان برسیم، بایستی تعداد بسته های رونق در این استان افزایش یابد چرا که بسته های رونق، متصل کننده املاک مازاد به پروژه های نیمه تمام جهت تکمیل این پروژه ها است و تعداد بیشتر بسته های رونق، تاثیر بسزایی در تکمیل پروژه های نیمه تمام دارد.

 استانداران بعنوان تصمیم ساز و تصمیم گیر در استانها نقش بسیار مهمی دارند. بر اساس تفویض کاری که صورت گرفته است، تمامی اقدامات مولدسازی از قبیل، ارزش گذاری، ارزش افزایی و اعلام مازاد همگی در استانها و با محوریت استاندار صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی از برگزاری مزایده املاک مازاد دولت به صورت هر سه ماه یک بار از هفته های آتی خبر داد و گفت: با برگزاری این مزایدات، نوعی رقابت هم در استانها برای عرضه بیشتر املاک مازاد دولت اجرا خواهد شد.

 بازیان با اشاره به اینکه تمامی منافع حاصل از مولدسازی بایستی در خود همان استان هزینه شود گفت: در زمینه مولدسازی بایستی تمامی فرایند به روش " از استان، با استان، برای استان" و نیز " از دستگاه، با دستگاه، برای دستگاه" انجام شود، و بر اساس این روش، منافع حاصل از مولدسازی قطعا در خود همان استان هزینه می شود و صرف پروژه های نیمه تمام خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar