نماد آخرین خبر

تقلای طلا بی‌نتیجه ماند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تقلای طلا بی‌نتیجه ماند

ایسنا/بهای هر اونس طلا امروز سه‌شنبه (۳۰ جولای) برای افزایش رشد تلاش کرد زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال سرنخ‌های بیشتری برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده از نشست سیاستگذاری این هفته و انتشار داده‌ها بودند.

قیمت جهانی هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۸۰ دلار و ۳۱ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا تغییر چندانی نداشت و به ۲۳۷۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.
انتظار می‌رود فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود نرخ‌ها را ثابت نگه دارد، اما با توجه به نزدیک‌تر شدن تورم به هدف دو درصدی خود، در اوایل سپتامبر، در را برای کاهش سیاست‌ها باز می‌کند.
سرمایه‌گذاران همچنین یک سری از داده‌های اشتغال را که قرار است در هفته جاری منتشر شود، با تمرکز بر روی گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که در روز جمعه منتشر می‌شود، حفظ می‌کنند. هر حرکتی که ارزش دلار آمریکا را کاهش دهد، احتمالاً به طلا کمک می‌کند، که می‌تواند دوباره شاهد سطوح ۲۴۰۰ دلار آمریکا باشد.
نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را کاهش می‌دهد. بانک انگلستان و بانک ژاپن در این هفته نشست‌های سیاست گذاری برگزار می‌کنند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات، نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۷.۶۹ دلار در هر اونس رسید.
تحلیلگران می‌گویند اگر قیمت نقره تا پایان سال بالای ۲۵ دلار آمریکا باقی بماند، بعید است که واردات هند به طور معنی داری افزایش یابد و این می‌تواند منجر به کاهش تقاضای ساخت جواهرات و ظروف نقره در هند برای دومین سال متوالی شود. پلاتین ثابت در ۹۴۸.۵۵ دلار بود و پالادیوم ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۸۹۷.۵۰ دلار رسید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره