نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

رئیس سازمان هواپیمایی: سیستم فروش بلیت اربعین در فرودگاه نداریم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رئیس سازمان هواپیمایی: سیستم فروش بلیت اربعین در فرودگاه نداریم

ایسنا/رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن توجه به ممنوعیت های عراق برای حمل دارو از سوی زائران درباره اینکه کسی بدون بلیت به فرودگاه های کشور و فرودگاه نجف مراجعه‌ نکند عنوان کرد که سیستم فروش بلیت در فرودگاه نداریم و زائران حتما بلیت را از قبل تهیه کنند.

محمد محمدی بخش در نشست خبری هماهنگی عملیات اربعین با ایرلاین ها با بیان اینکه در ایام اربعین در فرودگاه امام(ره) و باقی فرودگاه های کشور شیفت دائمی داریم و قطعا به تخلفات رسیدگی خواهد شد، اظهار کرد: شرکت های هواپیمایی نیز می توانند هرگونه تخلف در بلیت های اربعین را گزارش دهند که قطعا و بدون تعارف با متخلفان برخورد خواهد شد چون در اینجا بحث مردم است.
وی افزود: سیستم فروش بلیت در فرودگاه نداریم.کسی بدون بلیت به فرودگاه های کشور و فرودگاه نجف مراجعه‌ نکند و زائران حتما بلیت را از قبل تهیه کنند.ترجیح ایرلاین ها این است که زائران بلیت رفت و برگشت را برای سهولت در تردد یکجا خریداری کنند زیرا بلیت یکسره مسافر را دچار مشکل خواهد کرد. مگر اینکه مسافر ترجیح بدهد در مسیر برگشت از ناوگان دیگری استفاده کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: مردم زمان سفر را هم مدیریت کنند.

وی همچنین به تاکید کشور عراق برای حمل دارو و مواد ممنوعه اشاره کرد و گفت: امسال عراق در خصوص مواد ممنوعه ، داروهای ممنوعه یا داروهایی که نیاز نسخه با دز مشخص دارد تاکیدات بسیاری کرده است که باید در این خصوص اطلاع رسانی های لازم به زائران انجام شود تا زائران در فرودگاه دچار مشکل نشوند.
وی افزود: از ظرفیت شرکت های عراقی بدون محدودیت استفاده خواهیم کرد.
محمدی بخش تصریح کرد: از روز شنبه گذشته ۱۰شرکت بلیت های خود را عرضه کردند و از شنبه هفته آینده نیز هر ۲۱ شرکت عرضه بلیت را خواهند داشت.
وی اظهار کرد:پروازهای اربعین از ۲۶فرودگاه کشور انجام خواهد شد وبرای ایجاد سهولت زائران ۵ فرودگاه دیگر نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم.

به گفته وی افزایش پروازها نیز در دستور کار است.۸۰ درصد پروازها به فرودگاه نجف و ۲۰ درصد به فرودگاه بغداد  است. همچنین شرکت های هواپیمایی نیز آمادگی های فنی و عملیاتی نیز دارند. مجوز پروازهای هلال احمر برای ایام اربعین نیز دریافت کردیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه در اوج ماموریت پروازهای تابستانه نیز هستیم، عنوان کرد: فرودگاه های اهواز، آبادان، سنندج، ایلام و همدان پروازهای بیشتری در این ایام خواهند داشت.
وی در ادامه گفت: قصد داریم از مهرآباد نیز با اعمال شرایطی، پروازهای اربعین را انجام دهیم. زیرا مهرآباد پروازهای بین المللی ندارد و بایستی در این ایام ظرفیتی برای آن ایجاد کرد.
به گفته وی زیر ساخت ها در فرودگاه مهرآباد فراهم شده است که از برخی از مجموعه ها که ترمینال دارند، استفاده شود. اگر بتوانیم پروازهای بازه زمانی مشخصی را فعال کنیم ظرفیت جدیدی در این بخش خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه پروازهای گروهی در ایام اربعین ممنوع است، گفت: به منظور جلوگیری از سواستفاده احتمالی به شرکت های هواپیمایی توصیه می کنیم که درخواست های گروهی را به سازمان هواپیمایی ارجاع دهند. امکان اینکه به صورت پراکنده  هر گروه و سازمانی به ایرلاین ها برای پروازهای گروهی مراجعه کنند وجود ندارد .ترجیح این است که فروش گروهی انجام نشود مگر اینکه ماموریت خاصی برای‌ آن گروه در کشور عراق وجود داشته باشد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور عنوان کرد: برای یک بازه زمانی یکساله، شرکت های هواپیمایی نیازمند یک میلیارد دلار ارز هستند. در اربعین شرکت های هواپیمایی باید هزینه های فرودگاه نجف را به صورت نقدی پرداخت کنند که به ازای هر ۱۰ میلیون تومان قیمت بلیت ،۶ میلیون تومان هزینه مسافر است.
وی با بیان اینکه در خصوص پروازهای اربعین شرکت‌های هواپیمایی زیانده نیستند، گفت: درخواست شرکت‌ها برای نرخ بلیت ۱۲ میلیون تومان بود، ولی با بررسی‌هایی که انجام شد سود شرکت‌ها کنترل شد و شرکت‌ها نیز آن را پذیرفتند که سود را کاهش دهند و قیمت بلیط ۱۰ میلیون تومان باشد.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar