نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

سود یک میلیونی ایرلاین‌ها در هر بلیت اربعین

منبع
ايلنا
بروزرسانی
سود یک میلیونی ایرلاین‌ها در هر بلیت اربعین

ایلنا/معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ایرلاین‌ها در انجام پروازهای اربعین ضرر نمی‌کنند البته سود آنها کمتر از یک میلیون تومان است اما این پروازها زیان‌ده نیست. پیشنهاد شرکت‌ها برای نرخ بلیت در رفت و برگشت از مبدا تهران ١٢ میلیون تومان بود اما در نهایت ١٠ میلیون تومان مصوب شد.

محمد محمدی‌بخش در نشست با مدیران ایرلاین‌ها و مدیران فرودگاهی اظهار داشت: زائران اربعین به هیچ وجه بدون بلیت وارد فرودگاه‌های کشور و به ویژه فرودگاه نجف نشوند و حتما برای ایام اربعین حتما زائران بلیت رفت و برگشت خریداری کنند مگر اینکه بخواهند یک سر از مسیر را شقوق دیگر حمل و نقل استفاده کنند. 
وی ادامه داد: ایرلاین‌ها و مسئولان فرودگاهی سعی کنند که ایستایی زائران اربعینی به حداقل ممکن برسد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر توجه به عدم حمل کالاهایی ممنوعه گفت: امسال عراق برای عدم ورود داروهای ممنوعه یا داروهای احتیاج به نسخه با دوز مشخص تاکید دارد و درخواست  داریم در مبادی خروجی سختگیرانه عمل شود چراکه اگر  زائر  با این کالاهای ممنوعه وارد خاک عراق شود، جبران کردن آن بسیار سخت است. 
محمدی‌بخش با بیان اینکه ٨٠ درصد پروازهای به نجف و ٢٠ درصد پروازها به فرودگاه بغداد است، افزود: امسال پروازها از مبدا ایران از ٢۶ فرودگاه‌های ایران انجام می‌شود و  به شرکت‌های هواپیمایی عراقی اعلام کردیم که بدون محدودیت می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. 

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه ایا ایرلاین‌ها با توجه به تعیین نرخ مصوب در انجام پروازهای اربعین در ضرر هستند، اظهار داشت: نرخ بلیت رفت و برگشت عراق از مبدا تهران ١٠ میلیون تومان است که ۶ میلیون تومان آن را مستقیما به فرودگاه نجف پرداخت می‌شود و برای پرداخت هزینه‌ها به فرودگاه نجف نیاز به ارز نقدی داریم و از بانک مرکزی می‌خواهیم در این باره با ایرلاین‌‌ها همکاری کند . 
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : ایرلاین‌ها در انجام پروازهای اربعین ضرر نمی‌کنند البته سود آنها کمتر از یک میلیون تومان است اما این پروازها زیان‌ده نیست. پیشنهاد شرکت‌ها برای نرخ بلیت در رفت و برگشت از مبدا تهران ١٢ میلیون تومان بود اما در نهایت ١٠ میلیون تومان مصوب شد. 
محمدی‌بخش در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره برنامه‌ریزی‌ها برای جابه‌جایی زائران پاکستانی اظهار داشت: زائر پاکستانی امسال ورود هوایی نخواهند داشت و جابه‌جایی زائران فقط زمینی خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره