نماد آخرین خبر

آخرین اخبار از متغاضیان کار در خارج

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آخرین اخبار از متغاضیان کار در خارج

ایسنا/ مهم ترین عناوین خبرهای حوزه کار و تعاون به معرفی وزیر پیشنهادی کار به مجلس و انتشار برنامه های او، اعلام اسامی کشورهای پذیرنده نیروی کار ایرانی و مشاغل مورد نیاز آنها، پیشنهاد تشکیل سازمان ملی فرش و صنایع دستی و ساخت ۴۳ هزار واحد مسکن توسط اتاق تعاون اختصاص داشت. 

 ۲۱ مرداد ماه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نامه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد در مجلس اعلام وصول شد و رئیس مجلس، نام «احمد میدری» را به عنوان گزینه پیشنهادی  تصدی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرائت کرد.
میدری در دولت یازدهم با حکم علی ربیعی ـ وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ به سمت معاون رفاه اجتماعی وزارتخانه منصوب شد.وی در جریان انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان در برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حضور یافت.
در بررسی برنامه های وی، ضعف در فضای کسب و کار تعاونی‌ها، همپوشانی و ناهماهنگی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های حمایتی، یارانه‌ای و امدادی،خلاء قانونی و فقدان مقررات پایین‌دستی در حوزۀ تعاون،مشارکت اقتصادی پایین خصوصا مشارکت زنان در عرصه کسب و کار، وجود بیش   ۵.۷ میلیون نفر از جوانان ۱۵-۲۹ ساله غیرشاغل و غیرمحصل، سهم ۴۳ درصدی جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران و عدم انطباق شغل و مهارت از اهم مشکلات و چالش‌های پیش روی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی عنوان شده است.
اسامی کشورهای پذیرنده نیروی کار ایرانی و لیست مشاغل مورد نیاز آنها خبر دیگری بود که از سوی محمد حسن احمدپور- دبیر انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران (اصکابا) اعلام شد.

وی گفت: روند اعزام نیروی کار به کشور رومانی  توسط تعدادی از کاریابی‌های خصوصی کشور در حال انجام است‌و علاوه بر این برای اعزام نیروی کار غیر ماهر و نیمه ماهر به کشور بوسنی هم اقدام شده است.
به گفته دبیر انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران (اصکابا) مشاغل مورد نیاز کشور رومانی به طور هفتگی به روزرسانی می‌شود که تا کنون برای مشاغل مکانیک خودرو، خدمتکار، آشپز، راننده بلدوزر و لیفتراک، کارگر ساده، آرایشگر و تعمیرکار آسانسورموقعیت‌های شغلی اخذ و اعزام‌های موفقی انجام شده است.در مورد کشور بوسنی نیز، مشاغل مورد نیاز بیشتر در حوزه کارگران ساختمانی، آرایشگر، ناخن‌کار، آشپز و پیتزازن، فوتبالیست و کار کشاورزی در مزرعه است.
احمدپور همچنین درباره راه‌های اطلاع از شیوه‌های اعزام نیروی کار گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه اصکابا به شماره تماس ۰۲۱۴۵۳۱۹ تماس بگیرند یا با شماره‌گیری کد *۶۶۵۵*۹۹۹۹*۵# نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام کنند و با مراجعه به وبسایت اصکابا به نشانی www.scaba.ir به نشانی همه کاریابی‌های مجاز عضو انجمن دسترسی پیدا کنند.
در هفته ای که گذشت،رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق تعاون ایران از پیشنهاد  تشکیل «سازمان ملی فرش و صنایع دستی»، خبر داد و گفت: صنعتی به این مهمی که چند میلیون نفر را به لحاظ اشتغال و ارتزاق پوشش می‌دهد و توسعه صادرات آن برای کشور ارزآوری بالایی دارد، لازم است به جایگاه واقعی خود برگردد.
به گفته عبدالله بهرامی، درخواست همه فعالان  صنعت فرش این است که فرش به صورت یک سازمان مستقل تشکیل شود تا دستکم به جایگاه  یک دهه اخیر خود که رتبه یک جهان را داشتیم برگردد.
تحویل بیش از ۴۳ هزار واحد در سال گذشته خبر دیگری بود که این هفته علی مطیع جهانی _ معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران،اعلام شد.
وی با اشاره به وجود ۴۰۰۰ تعاونی مسکن در کشور از ساخت ۲ میلیون مسکن مهر توسط تعاونی ها خبر داد.
آنطور که عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران گفته سال گذشته در راستای ساخت واحدهای مسکونی توافقاتی صورت گرفت و ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در بخش تعاون به اتاق تعاون سپرده شد. همچنین مقرر شد تامین مصالح ۳۰۰ هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن توسط بخش تعاون صورت گیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar