نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

تورم مسکن به ۴۱ درصد رسید

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
تورم مسکن به ۴۱ درصد رسید

تجارت نیوز/ روز گذشته گزارش تورم مردادماه 1403 منتشر شد. بر این اساس مسکن در بازه ماهانه تورمی بالغ بر 3.1 درصد پیدا کرده و اجاره‌بها نیز افزایشی برابر با 3.2 درصد داشته است.

مرکز آمار ایران روز گذشته نرخ تورم مردادماه را منتشر کرد. بر این اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد 260.2 رسیده که نسبت به ماه قبل دو درصد افزایش داشته است.

این شاخص در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 31.6 درصد رشد و در 12 ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز 34.8 درصد افزایش پیدا کرده است.

تورم مسکن در مرداد 1403
بخشی از گزارش تورمی که مرکز آمار ماهانه منتشر می‌کند به بخش مسکن اختصاص دارد. بر اساس این گزارش، تورم ماهانه مسکن طی مردادماه 3.1 درصد ثبت شده است.

در این بین تورم نقطه به نقطه این کالای اساسی نیز 43 درصد اعلام شده است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در این گزارش تورم سالانه مسکن نیز بالغ بر 41.4 درصد برآورد شده است.

تورم اجاره در مرداد 1403
بررسی داده‌های گزارش تورم مرکز آمار ایران حاکی از تورم نزدیک اجاره‌بها نسبت به مسکن است. اجاره در بازه ماهانه تورمی برابر بر 3.2 درصد را تجربه کرده و تورم نقطه به نقطه آن نیز 43 درصد ثبت شده است. در این بین تورم سالانه اجاره‌بها 41.4 درصد تخمین زده شده است. اما طی ماه گذشته تورم مسکن و اجاره چه روندی پیموده بود؟

تورم مسکن در تیرماه 1403
داده‌های مرکز آمار ایران بیانگر آن است که قیمت مسکن در مقطع ماهانه، تورمی بالغ بر 2.9 درصد پیدا کرده است. همچنین تورم نقطه به نقطه این کالای اساسی نیز 43.1 درصد ثبت شده و تورم سالانه آن نیز به 41.1 درصد رسیده است. 

تورم اجاره در تیرماه 1403
تورم ماهانه اجاره با تورم مسکن در تیرماه برابر بوده و 2.9 درصد ثبت شده است. همچنین تورم نقطه به نقطه و سالانه اجاره نیز روندی نزدیک به مسکن داشته است. تورم اجاره در شاخص نقطه به نقطه 43.2 درصد بوده و در مقطع سالانه نیز برابر با 41 درصد اعلام شده است. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره