نماد آخرین خبر

پوکی پسته کرمان به دلیل قطعی برق

منبع
ايلنا
بروزرسانی
پوکی پسته کرمان به دلیل قطعی برق

ایلنا/به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان قطعی برق به کشاورزی استان خسارات سنگین وارد می‌کند و سبب می‌شود ۲۰ تا ۴۰ درصد از محصول پسته کرمان پوک شود.

محمدرضا ترابی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان از تاثیر قطعی برق بر کشاورزی استان گفت و توضیح داد: متاسفانه هر روز برق موتورهای کشاورزی قطع می‌شود و این امر خسارات سنگینی را به کشاورزی استان وارد کرده است. 
وی افزود: به دلیل قطعی برق ۲۰ تا ۴۰درصد محصول پسته استان پوک می‌شود و به حوضچه‌های پرورش ماهی خسارت سنگینی وارد شده است، همچنین سیستم‌های آبیاری قطره‌ای از این اتفاق آسیب دیده‌اند و به تاسیسات و منصوبات برقی، موتور پمپ‌ها، تابلوهای برق و پمپ‌های شناور همه روزه خسارت وارد می‌شود. 
ترابی خاطرنشان کرد: قرار بود قطعی برق صنایع مانع از قطعی برق خانگی شود اما امروز هر دو بخش با قطعی روبه‌ور هستند  و این قطعی خسارت سنگینی را امسال به کشاورزی استان کرمان وارد کرده است. 
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان خبر داد: در این شرایط متاسفانه شرکت‌هایی در استان کرمان پیدا شده‌اند که برای واردات مواد و قطعات موردنیاز خود  پسته ایران را در بازارهای خارجی به زیر قیمت می‌فروشند تا از کوتاژ صادراتی و اظهارنامه استفاده کنند و اقلام موردنیاز خود را وارد کنند این اتفاق کشت پسته در کشور را به ورطه نابودی سوق می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره