logo

پزشکیان: می‌توانیم با منطق، مملکت را آباد کنیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پزشکیان: می‌توانیم با منطق، مملکت را آباد کنیم

ایسنا/ پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضورم نه برای کسب سمت و مقام بلکه برای همراهی با همه کسانی است که در فکر ایران هستند تا راهی را برویم که از بحران خارج شویم.

مسعود پزشکیان عصر جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در همایش فرهنگیان ستاد انتخاباتی خود با بیان این‌که «من کسی نیستم، بلکه یکی از مردم هستم» اظهار کرد: آنچه که برای مملکتم ایران دنبال می‌کنم، عزت، سربلندی، انصاف، عدالت، حق و رفاه و امنیت و زیبایی است.
وی افزود: برای من شرم‌آور است که ببینم دیگران از ما جلوتر می‌افتند و راحت زندگی می‌کنند اما برخی در جامعه ما سر از سطل‌های زباله در می‌آورند؛ تصور اینکه چنین افرادی در جامعه ما زندگی می‌کنند خواب را بر دیدگان انسان حرام می‌کند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حضورم نه برای کسب سمت و مقام بلکه برای همراهی با همه کسانی است که در فکر ایران هستند تا راهی را برویم که از بحران خارج شویم؛ شرطش آن است که به افراد شایسته و توانمند در اقصی نقاط مملکت اجازه شکوفایی و خودنمایی دهیم و تصور نکنیم فقط کسانی که در تهران نشسته‌اند، می‌فهمند و بلدند و عاقل هستند.
پزشکیان گفت: این وضعیتی که ما در آن گرفتاریم جز با مشارکت مردم، حضور در صحنه و جز با تلاش امکان‌پذیر نیست؛ هر کدام از حامیان من باید به شعار «هر ایرانی یک ستاد» عمل کنند؛ من از این‌که در خیابان‌های این مملکت به یک زن و دختر ایرانی بی‌احترامی کنند به پیر و پیغمبر شرمنده هستم؛ در اعتقاد ما انسان کرامت دارد نه فقط مسلمان؛ همه آدم‌ها کرامت دارند و برخورد ما با انسان‌ها باید بر اساس کرامت باشد نه این‌که به گونه‌ای باشد که از نگاه کردن به آن یا توجیه کردنش، شرم داشته باشیم.
وی با بیان این‌که «ما می‌توانیم با منطق و دست به دست هم دادن مملکت را آباد کنیم»، عنوان کرد: من هیچ قولی نمی‌دهم اما فقط یک قول می‌دهم که اگر روزی و روزگاری قدرت و اختیاری پیدا کردم، قطعا به معلمان توجه کنم؛ چراکه این معلم است که فرزندان مارا تربیت می‌کند و نسل آینده را شکل می‌دهد و تصویر فردای کشور را با آزادی و استقلال و غیرت و مردانگی شکل می‌دهند نه افراد بی هویت و بی خودی؛ ما وظیفه داریم هر کاری انجام دهیم تا امنیت، معیشت و عزت معلمان حفظ شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: قول می‌دهم که هر مقدار که از دستم بر بیاید برای ایران در جای جای این آب و خاک انجام دهم؛ چراکه معتقدم همه ایران برای ایران. من تنها کسی نیستم، اما وقتی این قطره در کنار قطره‌های دیگر قرار بگیرد دریایی می‌شود که کسی نمی‌تواند جلوی آن بایستد.
پزشکیان همچنین تصریح کرد: باید گفت‌وگو با خودمان، همسایگان و دنیا را یاد بگیریم؛ چراکه با دعوت مملکت با مشکل مواجه می‌شود؛ ما حق نداریم با کسی دعوا و حق کسی را ضایع کنیم.

در این همایش که در یکی از ساختمان‌های ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان برگزار شد، جمعی از نمایندگان فعلی و همچنین ادوار مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
عبدالرضا فولادوند قائلم مقام ستاد فرهنگیان پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ابتدای این همایش با بیان این‌که «۸۰ درصد از ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان را جامعه فرهنگیان کشور تشکیل می‌دهند»، مدعی شد: جامعه فرهنگیان و کسانی که برای آینده ایران نگران هستند سه سال منتظر این روز بودند تا کسی پیدا شود و فریادشان را به گوش او برسانند. اگر پزشکیان حرف کسانی که رای خاکستری دارند را نزند، این افراد هیچ‌گاه پای صندوق‌های رای نخواهند آمد.
وی افزایش میانگین سرانه دانش آموزان، کاهش میانگین تراکم جهانی دانش آموزان، افزایش میانگین حقوق معلمان، حمایت از معلمان زندانی، تحقق وعده‌های همسان سازی و رتبه بندی صحیح فرهنگیان، به عنوان بخشی از مطالبات فرهنگیان عنوان کرد.
یدالله اسلامی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم در این همایش در سخنانی کوتاه اظهار کرد: پزشکیان آمده است که خردورزی را پاس داشته و با نیروی کارشناسی، توان ملی را برای گذر از تنگناهای به کار گیرد و کشور را در  مسیر خردورزی و عقلانیت پیش ببرد.
وی افزود: اصلاح طلبان که در انتخابات گذشته با «نه» شرکت کرده بودند، اینک با «آری» به میدان آمده‌اند؛ این نیامدن و آمدن هر دو برای مردم بوده‌است؛ گلایه ما همچنان از رد صلاحیت‌ها پا بر جاست اما به میدان می‌آییم.
صفر اسلامی دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران نیز در سخنانی تاکید کرد: به این امید که در دولت پزشکیان منزلت و مسکن و بهداشت دغدغه معلمان نباشد و برای نخستین بار آموزش و پرورش اولویت اول باشدبه پزشکیان رای می‌دهیم.
همچنین فریده اولا قباد از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار کرد: پزشکیان بهترین عملکرد را در دوره اصلاحات به عنوان وزیر بهداشت داشت و قطعا به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز بهترین عملکرد را خواهد داشت.
وی توجه ویژه به تحکیم بنیان خانواده و همچنین تعهد به وعده را از ویژگی‌های پزشکیان برشمرد و تاکید کرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش در همه دنیا هزینه نیست بلکه باید در دولت بعدی در اولویت بگیرد.
در این همایش نمایندگان تعداد دیگری از تشکل‌های فرهنگیان نیز در سخنانی کوتاه حمایت خود از پزشکیان را اعلام کردند. تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس نیز ضمن اعلام حمایت از پزشکیان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
در این مراسم حامیان پزشکیان با سر دادن شعارهایی نظیر «یادگار خاتمی، از همه اصلح‌تری»، «رای معلمان ایران، پزشکیان پزشکیان»، «پزشکیان جونمه، رئیس جمهورمه» به حمایت از نامزد مورد علاقه خود پرداختند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar