نماد آخرین خبر

مهمانپرست: هر فردی در آمریکا به قدرت برسد باید با ایران مقتدر رو به رو شود

منبع
مهر
بروزرسانی
مهمانپرست: هر فردی در آمریکا به قدرت برسد باید با ایران مقتدر رو به رو شود

مهر/ رامین مهمانپرست با اشاره به ترور ترامپ نکاتی را بیان کرد.
 
رامین مهمانپرست دیپلمات پیشین کشورمان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ترور ناموفق ترامپ بیان کرد: در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا ممکن است از شگرد‌های مختلف استفاده شود. ما نباید اسیر تبلیغات آمریکا شویم، زیرا ترامپ یا هر کس دیگری  در این کشور پیروز شود برای ما فرقی ندارد و در طول سال‌های متمادی سیاست‌های کلی آمریکا در قبال کشور ما یکسان بوده است.

وی ادامه داد: سیاست آنها همواره خصمانه و ضربه زدن به کشور ما بوده است. فقط ممکن است شیوه‌های هریک از روسای جمهور آمریکا متفاوت باشد برخی سیاست خصومت مستقیم و برخی غیر مستقیم نظیر فشار اقتصادی را دنبال می‌کنند. 

مهمانپرست افزود: ما برای رفع این فشار‌ها باید خود را تقویت کنیم تا در مواجهه با کشور‌های غربی از موضعی برابر در دفاع از ملت خود برآییم. ما در بخش‌های دفاعی و بازدارندگی وضعیت خوبی داریم، اما از منظر اقتصادی نیاز به اقدامات جدی‌تری داریم. با انتخاب دولت چهاردهم امیدوار هستیم که اعضای کابینه با تسلط در امور دیپلماسی اقتصادی و اقتصاد داخلی وضعیت خوبی را رقم بزنند. هرفردی هم که در آمریکا به قدرت برسد باید با ایران مقتدر رو به رو باشد. 

این دیپلمات کشورمان گفت: معتقدم که می‌توانیم در موضوعات منطقه‌ای همکاری خوبی داشته باشیم همان‌طور که درباره افغانستان این اتفاق افتاد اکنون هم مهار رژیم صهیونیستی می‌تواند نقطه مشترک ما باشد. 

وی ادامه داد: علاوه براین نقطه نظرات رییس جمهور در نشریه تهران تایمز نشان داد که ما آماده مذاکره با اروپا هستیم، به شرط اینکه که اروپا از استقلال بیشتری برخوردار باشد و از فرصت همکاری با ایران استفاده کنند. ما از گفتگو و گسترش رابطه با هریک از کشور‌ها استقبال می‌کنیم. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر