نماد آخرین خبر

منتجب نیا: کابینه پزشکیان باید فراجناحی باشد اما...

منبع
منیبان
بروزرسانی
منتجب نیا: کابینه پزشکیان باید فراجناحی باشد اما...

منیبان/ دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: در جامعه ایران در برابر اکثریتی که حضور زنان در مسئولیت ها را می خواهند که شرع و قانون هم موافق آنهاست در مقابل هم، اقلیتی وجود دارند که عهده داری مسئولیت های زنان در قدرت کلان کشور را برنمی تابند و می گویند صدای زن حرام و دیدن او حرام است که این برداشت اشتباه است.
 
رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی، در گفت و گو با منیبان، در رابطه با مواردی که باید در چینش کابینه پزشکیان در نظر گرفته شود، گفت: کابینه و چینش کابینه در ایران متفاوت است بعضی از آنها مثل کابینه رییس جمهور شهید یا احمدی نژاد خطی هستند و از یک سلیقه خاص چیدمان شدند برخی از آنها هم مثل کابینه مهندس موسوی، شهید رجایی، محمد خاتمی .. از سلایق مختلف چیده شده اند. کدام کابینه موفق است؟ قطعا کابینه ای که از یک جهت خاص باشد برای ملت راضی کننده نیست. 
 
او افزود: برخی کابینه ها هم مثل شرکت های تعاونی به مقامات سهم می دهند و این کابینه هم میدان تعارض و تقابل بین اعضا خواهد بود. 

منتجب نیا خاطرنشان کرد: کابینه پزشکیان باید فراجناحی باشد اما افرادی که انتخاب می شوند با رییس دولت همفکر باشند. باید با آنها شرط شود که فراجناحی عمل کنند و خدمتگزار همه افکار و سلایق در جامعه باشند. 

این چهره سیاسی اصلاح طلب اذعان کرد: اگر کابینه پزشکیان به این سبک چیده شود او موفق خواهد شد. 

او در ادامه تاکید کرد: در جامعه ایران در برابر اکثریتی که حضور زنان در مسئولیت ها را می خواهند که شرع و قانون هم موافق آنهاست در مقابل هم، اقلیتی وجود دارند که عهده داری مسئولیت های زنان در قدرت کلان کشور را برنمی تابند و می گویند صدای زن و دیدن او حرام است که این برداشت اشتباه است. 

منتجب نیا افزود: در یکی از دوره های مجلس که حضور داشتم در هیات رییسه برخی زنان کاندیدا شدند و رای هم داشتند اما برخی مانع شدند و با رییس مجلس تماس گرفتند، هشدار و تهدید دادند که مقابله خواهند کرد. 

او در پایان افزود: پزشکیان باید این افراد را توجیه کند تا شایسته سالاری صورت بگیرد. هیچ مانع عقلی، قانونی و شرعی برای عدم حضور زنان در مناسب قدرت و وزارت وجود ندارد، بلکه مشاهدات و تحقیقات نشان می دهد برخی زنان از مردان هم در مسئولیت ها موفق تر هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره