نماد آخرین خبر

محمد هاشمی: عارف اعتدالگرا است و افراطی نیست

منبع
جماران
بروزرسانی
محمد هاشمی: عارف اعتدالگرا است و افراطی نیست

جماران/ عضو هیأت مؤسس حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر اینکه عارف یک شخص باسواد و با تجربه است، گفت: از نظر سیاسی هم ایشان اعتدالگرا است و افراطی نیست؛ و در حقیقت می‌شود گفت که فراجناحی است. یعنی با شعارها و معیارهایی که آقای دکتر پزشکیان برای تشکیل کابینه و همکارانشان مطرح کرده‌اند، آقای دکتر عارف کاملا مناسب است و در این چهارچوب هست. بنابراین انتخاب مبارکی بوده و ان شاء الله آثار مثبتی هم خواهد داشت.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با جماران، در خصوص انتخاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم، اظهار داشت: آقای دکتر عارف یک شخص باسواد و عالم است و استاد دانشگاه بوده و هست. یعنی از نظر علمی کاملا در سطح بالا قرار دارد. از نظر تجربی هم چون در دولت آقای خاتمی معاون اول بوده، تجربه مناسب و خوبی در این زمینه دارد.

عضو هیأت مؤسس حزب کارگزاران سازندگی افزود: از نظر سیاسی هم ایشان اعتدالگرا است و افراطی نیست؛ و در حقیقت می‌شود گفت که فراجناحی است. یعنی با شعارها و معیارهایی که آقای دکتر پزشکیان برای تشکیل کابینه و همکارانشان مطرح کرده‌اند، آقای دکتر عارف کاملا مناسب است و در این چهارچوب هست. بنابراین انتخاب مبارکی بوده و ان شاء الله آثار مثبتی هم خواهد داشت.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر عضویت محمدرضا عارف در مجمع تشخیص مصلحت نظام در موفقیت دولت چهاردهم، گفت: باید در کشور همسویی وجود داشته باشد و همین طور که آقای دکتر پزشکیان بارها گفته‌اند، دعوا نباشد و تعامل و همراهی باشد. بنابراین عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام امتیاز مثبتی است که دکتر عارف دارد و اینها به تسهیل موارد کمک می‌کند.

هاشمی یادآور شد: مسأله مهمی که در کشور ما وجود دارد و در گذشته هم از آن زیان‌هایی دیده‌ایم، بحث «اعتماد» است؛ که هم مردم به مسئولین اعتماد داشته باشند و هم مسئولین بالاتر به مسئولین پایین‌تر اعتماد داشته باشند. مثلا اگر رهبری به سران قوا اعتماد داشته باشد، جنبه‌های مثبت قضیه است که به حل مشکلات و ان شاء الله جلب اعتماد مردم کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: وظیفه معاون اول تهیه مصوبات دولت و ابلاغ آنها است و اینکه در چهارچوب وظایف هیأت وزیران با آنها تعامل داشته باشد. در چهارچوب وظایف معاون اول، به نظر من ایشان کاملا موفق است و می‌تواند؛ چون هم تجربه و هم علمش را دارد. از نظر سیاسی هم همین طور که گفتم، وابستگی ندارد که مانع شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره