نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

خزعلی: از برادرم شکایت کردم و او را به یکسال حبس محکوم کردم

منبع
ديده‌بان ايران
بروزرسانی

دیده‌بان ایران/ معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور دولت سیزدهم گفت: من دو بار از برادرم (مهدی خزعلی) شکایت کردم؛ یک بار آمد و در دادگاه نوشت که نه، این‌ها را اصلاح می‌کنم. یک بار دیگر هم ایشان به خاطر اتهامات دیگر یا اتهامات مالی که به خواهرم زده بود، محکوم شد. آمد در دادگاه و گفت جبران می‌کنم. حتی دادگاه چند بار به ما گفت اگر می‌خواهید به اجرا بگذارید، زودتر بگویید و گفتیم نه. حکم محکومیت یک سال زندان و مقداری جریمه نقدی دو سال مانده بود‌.

بخشی از اظهارات انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور در گفت و گو با دیده بان ایران به شرح زیر است:

از فیلترشکن استفاده می‌کنید؟ 

گاهی اوقات.

چقدر هزینه فیلترشکن پرداخت می‌کنید؟ 

معمولا بچه‌ها برایم می‌گیرند. البته پسرم نه، پسرم فیلترشکن ندارد.

موضوع پسر شما چه بود؟

گاهی به من پیام می‌دهند و می‌گویند از فیلترشکن پسرت برای ما هم بفرست. من به آن‌ها می‌گویم اگر فیلترشکن دارد، شرکتش را به شما بخشیدم و می‌گویم بروید از پسر من شکایت کنید، چون اگر کسی شرکت فیلترشکن داشته باشد، جرم است و حتما شما بروید و شکایت کنید، من خودم هم از شما حمایت می‌کنم. 

این ماجرا از بحث مهاجرت پسر حضرتعالی به کانادا شروع شد؟ 

مهاجرت که نبود، برای کار رفته بود و بعد هم برگشت. متاسفانه این هجمه یک پروژه‌ای بود برای این‌که دولت را بزنند. از این پروژه‌ها در دولت سیزدهم کم نبود. من همان موقع هم گفتم پسر من در آن دولت که من هیچ مسئولیتی نداشتم، رفته و در این دولت برگشته است. موضوع مهاجرت ایشان دروغ بود. ایشان برای کارش رفته بود، به دلیل این‌که نرم‌افزار صادر می‌کرد و مجبور بود شرکت واسطی را در آن‌جا ایجاد کند، برای این‌که بتواند هزینه اولیه را برگرداند و کارمندانش همه این‌جا هستند. 

شما با مهاجرت موافق هستید؛ حالا می‌تواند مهاجرت فرزند مسئولان باشد یا غیره؟ 

نه؛ نظر من همان تعبیری است که رهبری می‌فرمایند؛ بروند، استفاده کنند، ما که نمی‌گوییم قطع ارتباط باشد، بروند و علم‌آموزی کنند و تخصص‌ها را یاد بگیرند، ایجاد ارتباط و تعامل اقتصادی داشته باشند، ولی مهاجرت نکنند. 

آیا وضعیت علمی داخل کشور خودمان مناسب نیست؟ 

چرا، ولی بالاخره ما نیاز به تبادل داریم؛ نیاز به تبادل علمی و اقتصادی داریم و نمی‌توانیم دور کشورمان دیوار بکشیم. جوان ما هم می‌تواند به خارج از کشور برود و از تجربیات آن‌ها استفاده کند و برگردد برای کشور خودمان کار کند. 


در بحث پسرتان، از رسانه یا شخص خاصی شکایت کردید؟ 

بله؛ من از چند نفری که این مساله را منتشر کردند، شکایت کردم که یکی از آن‌ها برادر خودم ( #مهدی_خزعلی) بود. البته ایشان گفت که من این‌ها را شنیده بودم، چون ما بعد از این‌که پدر من برائت جستند، گفتند با ایشان ارتباطی نگیرید و ما هم هیچ رابطه‌ای نداشتیم و اصلا ایشان نمی‌دانست که پسر من خارج رفته است. وقتی آمدیم گفتیم بیا و اثبات کن که مساله مهاجرت یا فروش فیلترشکن است، چون برادر خودم هم این‌ها را گفته بود و به خاطر صحبت برادر من منتشر شده بود. بعد ایشان آمد و گفت من اشتباه کردم و موضوع را اصلاح کرد. 

به نظر شما این اتفاقات از روی کینه‌ورزی رخ داد؟ 

من دو بار از برادرم (مهدی خزعلی) شکایت کردم؛ یک بار آمد و در دادگاه نوشت که نه، این‌ها را اصلاح می‌کنم. یک بار دیگر هم ایشان به خاطر اتهامات دیگر یا اتهامات مالی که به خواهرم زده بود، محکوم شد. آمد در دادگاه و گفت جبران می‌کنم. حتی دادگاه چند بار به ما گفت اگر می‌خواهید به اجرا بگذارید، زودتر بگویید و گفتیم نه. حکم محکومیت یک سال زندان و مقداری جریمه نقدی دو سال مانده بود‌.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر