نماد آخرین خبر

رئیس مجلس خبرگان: اگر جامعه به ایام الله همواره ارج بنهد از ظلمت خارج شده و وارد نور می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
رئیس مجلس خبرگان: اگر جامعه به ایام الله همواره ارج بنهد از ظلمت خارج شده و وارد نور می‌شود

فارس/ رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رگ حیاتی انقلاب است و برنامه‌های این شورا در طول سال می‌تواند اثرات بسیار موثری در مردم و جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دیدار با آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری که به مناسبت سالگرد تاسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شد اظهار داشت: نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد سال 1359 به فرمان حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه) تشکیل شد و جناب‌عالی نیز از زمره اعضای اصلی این نهاد انقلابی در ابتدای تاسیس بوده‌اید.
حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور در ابتدا گزارشی از وظایف و اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ارائه و تصریح کرد: این مجموعه یک نهاد فرابخشی است به این معنا که مجموعه‌ای از دستگاه‌های حاکمیتی و تشکل‌های مردمی عضو این نهاد هستند.
وی اضافه کرد: 24 دستگاه دولتی و تعداد زیادی از تشکل‌های مردمی به صورت سازمان یافته عضو این نهاد هستند و با حضور در جلسات و نشست‌های تخصصی مختلف در طول سال با این نهاد در ارتباط بوده و تعامل دارند.
وی در خصوص وظایف اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: طبق قانون، این نهاد وظیفه خطیرسیاست گذاری، ساماندهی، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت بر مناسبت‌های مختلف و برگزاری مناسبت‌های ملی و انقلابی در سطح کشور را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در توضیح ماموریت‌هایی که این شورا برعهده دارد بیان داشت: بخشی از این فعالیت‌ها، به بزرگداشت مناسبت‌های تاریخی انقلاب و ایام‌الله مربوط است که از 12 فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی شروع می‌شود و در طول سال با گرامیداشت 14 خرداد رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد، حادثه تروریستی هفتم تیر و گرامیداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، هشتم شهریور و شهادت شهید رجایی و باهنر، هفدهم شهریور، 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، بزرگداشت حماسه نهم دی و گرامیداشت یوم الله 12 و 22 بهمن و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین روز جهانی قدس، مناسبت‌های انقلابی و تاریخی است که هویت و ماهیت انقلاب ما را تشکل می‌دهد و بزرگداشت آنها به معنای ادامه و استمرار این مسیر است که نسل حاضر و نسل‌های آینده را به تذکر و یادآوری این هویت و ارزشهای انقلابی و آنچه بر انقلاب و تاریخ انقلاب اسلامی گذشته است، فرامی خواند و با برنامه‌های تبیینی و تبلیغی و فرهنگی، هنری و علمی این مراسم و مناسبت‌ها را مدیریت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: متولی بخشی از این برنامه‌ها، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و بخش‌های دیگر، توسط دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سراسر کشور برنامه ریزی و اجرایی می‌شود که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نقش هماهنگ کننده، هدایت و نظارت دارد.
حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با اشاره به فعالیت‌های جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از تصدی مسئولیت اداره این نهاد توسط ایشان گفت: وظیفه دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در دوره جدید این شورا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، همکاری در برگزاری مناسبت‌های عمومی دینی از جمله دهه کرامت، دهه ولایت و امامت، هفته وحدت، بزرگداشت هفته زن و مقام مادر، عید غدیر خم، اعیادشعبانیه، ایام محرم و شیرخوارگان حسینی و سایر مناسبت‌های مذهبی است که با اجرای برنامه‌های گسترده‌ای در سراسر کشور و نقاط مختلف همراه است و ما سعی می‌کنیم ضمن همکاری و هم‌افزایی با نهادهای مردمی و دستگاه های مختلف فرهنگی و تبلیغی به این برنامه‌ها جهت داده و برگزار کنندگان برنامه‌ها را کمک دهیم.
وی افزود: بزرگداشت شکوهمند ایام و  مناسبت‌های مذهبی در سال‌های اخیر بیش از پیش احیا شده که با هدف ترویج فرهنگ دینی و پیوند مردم با ارزشهای معنوی و حفظ وحدت میان گروههای مختلف مردمی با برنامه‌های تبیینی و فرهنگی محتلف در سراسر کشور همراه است و فرصت مغتنم و عظیمی برای حفظ اتحاد و ترویج ارزش‌های معنوی و اسلامی است.
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص وظایف این شورا در برگزاری اجتماعات مردمی و نمایش قدرت مردمی نظام جمهوری اسلامی گفت: در رویدادهای غیرمرقبه‌ای که در جهان اسلامی رخ می‌دهد و موضوعاتی مانند حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت حمله رژیم سفاک صهیونیستی به غزه، اولین واکنش مردمی و سراسری در ایران به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در قالب راهپیمایی‌های متعدد و عظیم اتفاق افتاد و به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند 'شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لحظه شناس است'، این لحظه شناسی خود را نشان داد و از مصادیق آن همین اجتماعات پروشور در حمایت مردم ایران از مردم یمن ومظلومان غزه و فلسطین و محکومیت اهانت به مقدسات و ارزش های اسلامی بود .
حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور افزود: پس از حمله رژیم سفاک صهیونیستی به غزه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اجتماعات و راهپیمایی‌های زیادی در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آنان در سراسر کشور و بسیاری از شهرها و روستاها برگزار کرد و جمعه‌های هر هفته راهپیمایی مردمی تحت عنوان جمعه‌های خشم پس از نماز جمعه برپا می‌شود.
وی بیان داشت: برگزاری مناسبت‌های منطقه‌ای و استانی با حضور و مشارکت مردم نیز یکی از ماموریت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در سال‌های اخیر با یاری خداوند برگزاری این مراسم و مناسیت‌ها هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی گسترش پیدا کرده و جنبه مردمی بودن آنها تقویت شده و همچنین سعی شده با ابتکارات جدید و نوآوری همراه باشد و در ادامه این مسیر به یاری و دعای خیر شما نیازمندیم.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رگ حیاتی انقلاب است
در ادامه این دیدار آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه وظیفه خطیر و عظیمی بر عهده شورای هماهنگی نبلیغات اسلامی گفت: وظیفه این نهاد هم وزین و هم ارزشمند است. با یاری خداوند تاکنون این وظیفه را به خوبی انجام داده‌اید.
رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیات قرآن در ضرورت حفظ و یادآوری ایام الله گفت: اگر بخواهیم از تاریکی به سوی نور حرکت کنیم مسیر آن تذکر و یادآوری ایام الله است.
آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: توجه به ایام الله آنقدر مهم است که اگر جامعه به ایام الله همواره ارج بنهد از ظلمت خارج شده و وارد نور می‌شود و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به انتخاب شایسته حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور به عنوان نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رگ حیاتی انقلاب است و برنامه‌های این شورا در طول سال می‌تواند اثرات بسیار موثری در مردم و جامعه داشته باشد و با روشنگری و تبیین، ضد انقلاب را مأیوس و ناامید کند چرا که در هر کدام از ایام الله درس‎ها و عبرت‎های زیادی نهفته است که می‎تواند موجب تبیین و روشنگری گردد.
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به فهرستی از ایام الله انقلاب اسلامی گفت: هر یک از مراسمی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی آن است یادآوری یک درس بزرگ است. یوم الله 12 فروردین روز نجات ملت ایران از ذلت و شقاوت دنیا و آخرت و استقرار نظامی ارزشمند است که بیان کردن برکات و خیرات آن روزها و بلکه ماه‌ها طول خواهد کشید و این تنها یکی از مناسیت‌ها و ایام الله است.
وی یادآور شد: 14 و 15 خرداد نیز یادآور قدرشناشی مردم از نهضت امام راحل و پاسداشت قیامی است که باعث پیروزی انقلاب شد و سایر مناسبت‌های ملی و انقلابی نیز گرامیداشت حوادث بزرگ و تجلیل شهدای گرانقدری است که با خون ارزنده و پاک خود انقلاب اسلامی را سربلند کردند و سرمایه این کشور و انقلاب هستند و امروز نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ارزش این شهادت‌ها و ایستادگی و ایثار را برای مردم بازگو و تبیین می کند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و سرشار از درس‌های بزرگ و یادآور استکبار ستیزی و ظلم ستیزی ملت ایران است که موجب شناخت دشمن و حفظ ارزشهای دینی و انقلابی و تقویت پایه‌های نظام و قدرت مردمی نظام اسلامی می‌شود و آثار و برکات و بشارت‌های زیادی برای دنیا و آخرت شما خواهد شد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اهمیت همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و نهادهای تبلیغی و رسانه‌های جمعی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امیدوارم خداوند به ما نیز توفیق دهد که گامی در جهت پیشبرد اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برداریم. دعاگوی شما خواهم بود که ان‌شاءلله در این مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اید بیش از پیش موفق باشید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر