نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست و لاغیر

منبع
فارس
بروزرسانی
باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست و لاغیر

فارس/ سرپرست وزارت امور خارجه امروز در نشستی با حضور سفرا و روسای نمایندگی‌های مقیم تهران به تببین ابعاد حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۱۵ مرداد ماه در نشستی با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه شرکت کرد.
وی خطاب به آنها گفت: این نشست به منظور تبیین ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در بامداد روز چهارشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۳ (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴) که منجر به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظش برنامه ریزی شده است.
سرپرست دستگاه دیپلماسی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره جایگاه شهید به روح شهدا از جمله شهید هنیه درود فرستاد و از مهمان خواست بایستند تا ضمن تلاوت حمد و سوره یک دقیقه سکوت کنند.
باقری ادامه داد: بی تفاوتی در برابر بی عدالتی موجب بی عملی و انفعال می‌شود و بی عملی باعث جری شدن جنایتکار می‌شود.

وی افزود:‌ بی تفاوتی و مماشات در برابر شرارت نوعی قصور اخلاقی است که باعث نضج گرفتن شرارت می‌شود. همه مسئولیت اخلاقی داریم که در برابر یکی از بدترین جنایات به جا مانده از قرن گذشته یعنی اشغال سرزمین فلسطین و نسل کشی یک ملت سکوت نکنیم. 
سرپرست وزارت خارجه بیان کرد: هشت دهه است که سرزمین‌های فلسطین اشغال شده و جوانان و پیرانش به قتل می‌رسند زنان و کودکانش مثله می‌شوند و نخبگانش ترور یا محبوس می‌شوند و پروژه هدفمندی برای نسل کشی یک ملت در حال اجرا شدن است.
وی با اشاره به ۱۰ ماه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه عنوان کرد: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست و لاغیر. پروژه نسل کشی فلسطینی‌ها در چند سطح در حال انجام است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره