نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

«جب بوش» رئیس لابی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» شد

منبع
فارس
بروزرسانی
«جب بوش» رئیس لابی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» شد

فارس/ «جب بوش»، فرماندار سابق ایالت فلوریدا به عنوان رئیس لابی ضدایرانی موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» یا «یوآنی» انتخاب شد.

این اندیشکده آمریکایی-صهیونیستی در بیانیه‌ای در ایکس اعلام کرد «مارک والاس»، رئیس کنونی یوآنی نام جب بوش را به عنوان رئیس جدید معرفی کرده است. بوش در پیامی به زبان فارسی در ایکس نوشت: «افتخار بزرگی ست که به عنوان رئیس سازمان «اتحاد علیه ایران هسته ای» انتخاب شدم.‌
در سال های گذشته یوآنی حرف اول را زده در حوزه جنگ اقتصادی علیه سپاه تروریستی پاسداران، مقابله با رژیم ایران و حمایت از مردم دلیر ایران زده است.» یوآنی در سال ۲۰۰۸ توسط «مارک والاس» سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، «ریچارد هالبروک» فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان و سفیر این کشور در سازمان ملل، «جیم وولسى» رئیس سابق سیا و «دنیس راس» کارشناس مسایل خاورمیانه تاسیس شده است.
این سازمان در سال‌های گذشته فعالیت داخلی و بین‌المللی ویژه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه علیه برنامه هسته‌ای ایران هدایت کرده است.
اکثر اعضای این مجموعه را، روسای سابق سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و کشورهای اروپایی و نمایندگان و وزرای کشورهای غربی تشکل می دهند.تحلیلگران یوآنی را از طراحان اصلی تحریم‌ها علیه ایران می‌دانند.محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه سابق ایران در شهریورماه ۱۳۹۲ و در روزهای آغازین مذاکرات هسته‌ای لابی اتحاد علیه ایران هسته‌ای را بزرگترین لابی فعال علیه ایران بر شمرده بود. سرمایه گذار اصلی این لابی قدرتمند شخصی به نام توماس کاپلان است. نکته حائز اهمیت آن است که توماس کاپلان علاوه بر حمایت از اتحاد علیه ایران هسته ای، موسس و سرمایه گذار موسسه پنترا نیز هست.
فعالیت های محیط زیستی پنترا همانند اقدامات اتحاد علیه ایران هسته ای ارتباط زیادی با ایران دارد به طوری که پنترا علاوه بر همکاری و حمایت مالی از فعالیت های موسسه میراث پارسیان ارتباطات تنگاتنگی با شعبه آمریکایی این موسسه که توسط متهم مراد طاهباز در ایالات متحده و به منظور انتقال پول و تجهیزات به ایران راه اندازی شده است را دارد.
جب بوش که به عنوان رئیس جدید این لابی انتخاب شده بین سال‌های 1999 تا 2007 فرماندار ایالت فلوریدا بوده است. او فرزند دوم جرج اچ. دابلیو. بوش و برادر کوچک‌تر جرج دابلیو. بوش رئیس‌جمهورهای پیشین ایالات متحده آمریکا است.او در سال 2016 یکی از نامزدهای احتمالی حزب جمهوری‌خواه در ریاست‌جمهوری بود اما فوریه همان‌ سال به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر