نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

‌جلیلی: دولت در سایه یعنی سایه به سایه کارهای کشور را دنبال کنید

منبع
فارس
بروزرسانی
‌جلیلی: دولت در سایه یعنی سایه به سایه کارهای کشور را دنبال کنید

فارس/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت در سایه یعنی سایه به سایه کارهای کشور را دنبال کنید، معنایش قرار گرفتن در سایه و یا آفتاب نیست و اتفاقاً این دقیقاً در بطن مسائل جامعه قرار گرفتن، است. 

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست با دانش آموزان گفت: خوشحالم این جلسه تشکیل شد و نیاز داریم این جلسات بارها و بارها تکرار شود. بنای من بر این بوده است که در همه سفرهایی که ظرف یک سال گذشته می‌رفتم حتماً به دانش‌آموزان آن استان دیداری داشته باشم و گفتگو انجام دهم.
وی ادامه داد: سالی که انقلاب شد من سوم راهنمایی بودم و پس از آن در سال ۶۰ تحولات پرهیجان انقلاب رخ داد. همچنین در دوران پرشکوه دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز کشورمان شهید شدند. ۱۰ برابر این میزان دانش آموز در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند.
جلیلی حضور دانش آموزان در دفاع مقدس را یک حضور واقعی قلمداد کرد و گفت: یادم هست در دوران دفاع مقدس تلویزیون یک فیلمی نشان داد که دانش آموز اسیری را نشان می‌داد که در حال گفتگو با خبرنگاران خارجی بود و آقای مهدی طحانیان این دانش آموز اسیر بود که با صلابت و قدرت مصاحبه کرد. می‌توانید فیلم مصاحبه او را از اینترنت هم ببینید.
همینطور مهرداد عزیزاللهی که بسیار پخته صحبت کرده و البته بعد شهید شد.وی خاصیت انقلاب اسلامی را زودرس کردن بلوغ سیاسی عنوان کرد و افزود: فضای فرهنگی می‌تواند جوانان را برای تأثیرگذاری در عرصه سیاست و اجتماع آماده کند. هر میزان دانش آموز و جوان ما سیاسی‌تر باشد به نفع خودش و کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: همه رشته‌های تحصیلی باید بتوانند نسبتی با جامعه برقرار کنند و تاریخ خود را بدانند که در صدها سال گذشته چه مسیری را طی کرده‌ایم که به این نقطه رسیده‌ایم.
حتی برخی از سریال‌ها به شما کمک می‌کند که از گذشته آگاه شوید و پیرو آن کتاب بخوانید. رهبر انقلاب اسلامی هم فرمودند که در نوجوانی هزار کتاب مطالعه کردند برای اینکه از تاریخ آگاه شوند.‌
وی تصریح کرد: دولت در سایه یعنی سایه به سایه کارهای کشور را دنبال کنید، معنایش قرار گرفتن در سایه و یا آفتاب نیست و اتفاقاً این دقیقاً در بطن مسائل جامعه قرار گرفتن، است. به زودی وزرای دولت معرفی می‌شود و قرار است فردی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شود و برنامه خود را ارائه دهد.
پیشنهادها در این مرحله قابل طرح است و حتی می‌توان نقص برنامه‌های وزیر پیشنهادی را عنوان کرد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همه باید در موضوع عدالت آموزشی نقش ایفا کنند و همه دانش آموزان از عدالت برخوردار باشند و به حداقل‌ها دسترسی داشته باشند. می‌توان این را به عنوان یک پرسش مطرح کرد که چقدر در برنامه آموزش و پرورش به عدالت آموزشی پرداخته شده است که از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم.
طرح جامعی در این رابطه داریم که به وزیر پیشنهادی ارائه خواهیم کرد.جلیلی خاطرنشان کرد: شما استعداد بسیار ارزشمندی دارید که همه جوانان مستعد هستند؛ نگذارید توانمندی شما منفعل شود؛ اجازه دهید به بهترین شکل بروز پیدا کند و دچار انفعال نشوید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نکته دوم این است که استعدادتان منحرف نشود. همه این‌ها برای این است که سعادتمند شوید و در زندگی ابدی نیز قابل‌مقایسه با این دنیا نیست سعادتمند باشید. این‌طور جامعه نشاط و موفق خواهد شد که نوجوانان و جوانان استعدادهای خود را بروز دهند و دولت هم باید کمک کند تا این استعدادها شکوفا شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر