نماد آخرین خبر

دنیامالی قول داد: جلوی سفرهای غیرضروری در ورزش را می‌گیرم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دنیامالی قول داد: جلوی سفرهای غیرضروری در ورزش را می‌گیرم

ایرنا/ گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سوابق و برنامه‌های خود را برای آنان تشریح و اعلام کرد: جلوی سفرهای غیر ضرور در ورزش را می‌گیریم.

ابراهیم رضایی در توضیح نشست امروز امروزسه‌شنبه(۲۳ مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه نشست‌های امروز آقای احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان میهمان کمیسیون بود و سوابق و برنامه‌های خود را برای اعضای کمیسیون شرح داد.
وی افزود: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به لزوم تغییر در وزارت ورزش و جوانان و توجه به جوانان، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اجرای آن تاکید کرد و نگرانی‌های خود را درباره جوانان مطرح کرد. همچنین وی بر اجرای مصوبات مجلس، فعال سازی شورای عالی جوانان و استفاده از ظرفیت رئیس جمهور و دولت در حوزه جوانان تاکید کرد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس یادآور شد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اشاره‌ای به المپیک آینده کرد و گفت باید برای المپیک لس آنجلس از همین اکنون برنامه‌ریزی کرده و حضور حداکثری و چند برابری داشته باشیم. همچنین وی به برنامه ریزی برای بازی‌های آسیایی تاکید کرد.
رضایی یادآور شد: دنیامالی اعلام کرد باید نگاه تخصصی داشت و از نرم‌افزارهای قهرمانی استفاده کرد و برای رسیدن به اهداف، برنامه‌ریزی، اجرا و استمرار داشت.
وی افزود: گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان از سفرهای بیهوده در حوزه ورزش انتقاد کرد و گفت که بسیاری از این سفرها عایدی ندارد و جلوی سفرهای غیرضروری را خواهم گرفت. همچنین وی اعلام کرد که باید در فدراسیون‌های جهانی و آسیایی افراد مدنظر خودمان را حمایت کنیم تا منافع ملی را فدای مصالح خودشان نکنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: دنیا مالی در پاسخ به سوالی درباره محرومیت قایقرانی در زمانی که وی در فدراسیون قایقرانی مدیریت داشت، گفت: بنده عضو مؤثر فدراسیون جهانی قایقرانی بودم و نه تنها علیه کشور کاری نکردم، بلکه پیگیری کردم تا سرپرست وقت فدراسیون قایقرانی وارد فدراسیون جهانی شود و هیچ وقت علیه ورزش ایران اقدامی نکردم.
رضایی افزود: دنیا مالی بر خرد جمعی و سرمایه گذاری در حوزه زنان تاکید کرد و گفت که باید در المپیک آینده حداقل ۲۰ سهمیه در حوزه بانوان کسب کنیم.
وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان درباره مهاجرت ورزشکاران ابراز نگرانی کرد و از برنامه خود در این حوزه گفت، اظهار کرد: همچنین اوهیأت های استانی را در اولویت برشمرد و گفت که ورزش همگانی پایه ورزش قهرمانی است.
این نماینده مجلس یادآور شد: وزیر پیشنهادی ورزش درباره ورزشگاه جدید تهران گفت که این ورزشگاه در دستورکار است و در بحث فساد در ورزش هم اعلام کرد که فساد در ورزش چالش وی خواهد بود و با آن مقابله خواهد کرد. همچنین دنیامالی در بحث مدیریت ورزشی نیز گفت که باید از نیروهای توانمند و متعهد استفاده کنیم.
رضایی با اشاره به توضیحات نمایندگان، گفت: رسیدگی به ورزش بانوان، عدالت در توزیع امکانات ورزشی، توجه به موضوع جمعیت، انتقاد از جایگاه پایین جوانان در وزارت ورزش، توجه به ورزش همگانی، انتقاد از پرداخت‌های نجومی به معدود ورزشکاران و فوتبالیست‌ها در باشگاه‌های دولتی، لزوم کار فرهنگی برای ورزشکاران، ساماندهی پیشکسوتان ورزش و مقابله با مافیای ورزش از موارد مطرح شده توسط نمایندگان بود.
وی گفت: همچنین انتقاد از بی‌عدالتی بین فدراسیون‌ها، انتقاد از غلبه نگاه کاسب‌کارانه بر نگاه ملی، لزوم تدبیر برای اشتغال جوانان، برنامه داشتن برای نسل زد به ویژه اشتغال آنان، ضرورت آمایش سرزمینی در ورزش، اصلاح رابطه کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌ها، تشکیل هیأت اندیشه ورز برای ورزش، ساخت ورزشگاه‌های استاندارد، ممانعت از خروج ورزشکاران از کشور و لزوم رسیدگی به زندگی و معیشت ورزشکاران مدال آور هم از دیگر نقطه نظرات نمایندگان حاضر در این جلسه بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر