نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

پیام سعید جلیلی درباره کابینه پیشنهادی پزشکیان

منبع
فارس
بروزرسانی
پیام سعید جلیلی درباره کابینه پیشنهادی پزشکیان

فارس/ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کابینه پیشنهادی و برنامه‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، پیامی صادر کرد.

سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کابینه پیشنهادی و برنامه‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، پیامی صادر کرد.

متن کامل پیام سعید جلیلی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سلام عرض می‌کنم خدمت همه مردم عزیز و شریف ایران

رئیس‌جمهور محترم کابینه خودشان را به مجلس معرفی کردند. امروز وظیفه همه ما این است به پیشرفت کشور در چهار سال آینده، به دولت و به مجلس کمک کنیم. رئیس‌جمهور محترم بر اجرای برنامه هفتم تأکید داشتند و تحقق ان می‌تواند انشاالله به پیشرفت کشور کمک کند. یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که در برنامه هفتم ذکر شده بحث رشد اقتصادی ۸ درصد است. این رشد ۸ یک‌باره اتفاق نمی‌افتد اتفاقاً امروز یکی از زمینه‌های مهم کمک به دولت این است که آیا در برنامه وزرای محترم پیشنهادی این رشد دیده شده یا نشده؟ هر وزارتخانه سهم خودش را از این موضوع ایفا می‌کند یا نمی‌کند؟ در این خصوص برنامه‌ریزی کرده است، برای اینکه آن رشد محقق شود یا نه؟ خیلی از دغدغه‌هایی که امروز مردم دارند، مثل کاهش تورم، کاهش بیکاری، تأمین مسکن، این‌ها چیزهایی است که مورد انتظار است که محقق شود.
این‌ها باید همین امروز دیده شود که آیا در برنامه‌ها به‌گونه‌ای مسیر طی می‌شود که ان‌شاءالله ما شاهد کاهش تورم، کاهش بیکاری و تأمین مسکن باشیم؟ اگر این‌ها دیده شود، اگر آن برنامه هفتم در برنامه‌ها به خوبی مورد توجه قرار گرفته باشد، این خیلی خوب است و باید تشکر و تقویت کرد که باقوت ان‌شاءالله این برنامه‌ها اجرا شود.کمک مردم چیست؟ این است که همه عزیزانی که در این زمینه مطالعاتی دارند، تجاربی دارند، اساتید محترم دانشگاه‌ها، دانشجویان، افرادی که تجارب ارزشمند دارند در این سال‌ها در عرصه‌های مختلف، صاحبان مشاغل، اصناف محترم، کارگران و کشاورزان ما هر کس از آن زاویه و وسعی که زاویه نگاه و عملکردی که دارد خوب است به این مسئله توجه جدی داشته باشد.
موضوعاتی که مورد توجه است و در برنامه یا نیامده، یا کمتر توجه شده و یا خدای نکرده اشتباه مورد توجه قرار گرفته است، باید امروز کمک شود که آن ایرادهای برنامه رفع شود. ان‌شاءالله آن چیزی که مصوب می‌شود و وزیری که بر این مبنا انتخاب می‌شود بعد بر اساس یک برنامه دقیق و ان‌شاءالله کامل بتواند آن اهداف را محقق کند.
ما اگر در دفاع مقدس موفقیتی داشتیم، اگر در مبارزه با کرونا موفقیتی داشتیم، جایی بوده است که مردم در کنار دولت آمدند. ان‌شاءالله که این گونه در این مقطع مهم هم این حرکت دوباره در بهترین شکل در یک همدلی هماهنگی و هم‌افزایی دوباره تکرار شود.
آن نکاتی که قوت دارد حتماً استقبال شود و بر آن تاکید شود و ان‌شاءالله با پشتیبانی مردم دنبال شود. همان‌طور که اگر نقاط نقصی وجود داره کمک شود که آن نقص‌ها برطرف شود. همین‌طور اگر خدای نکرده جایی در برنامه خطایی دارد همین امروز وقتش است که کمک شود و آن خطا تصحیح گردد.
البته تصمیم با دولت و مجلس محترم در انتخاب وزرا است و آن‌ها تعیین‌کننده هستند؛ اما مردم هم می‌توانند در اینجا یک نقش بسیار پرشکوهی ایفا کنند. این همان نقشی است که اهمیت دارد.یکی از موضوعاتی که در برنامه لازم است به آن توجه شود، این است که چقدر وزرای محترم به استفاده از ظرفیت مردم در تحقق اهداف و کارویژه‌ها و مأموریتی که دارند توجه داشتند و چقدر مردم را مشارکت دادند.
یکی از آن بحث‌هایی که بسیار مهم است این است که آن نگاه عدالت‌محور چقدر در برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و ما هم به سهم خودمان در این زمینه سعی می‌کنیم ارزیابی‌هایی داشته باشیم و در اختیار دولت مجلس محترم قرار دهیم و این همراه با همه مردم است، چه مردمی که در انتخابات شرکت نکردند که من از همه آن‌ها خواهشم این است که در این زمینه یک نگاه به‌اصطلاح رو به جلو برای پیشرفت کشور برای تحقق ان‌شاءالله آن موضوعاتی که همه به آن اتفاق‌نظر داریم.همه کسانی که دل در گرو این کشور دارند خواهان پیشرفت کشور هستند خواهان رفع مشکلات هستند امروز همه آن‌ها باید بیایند و به دولت کمک کنند.
چه کسانی که در انتخابات شرکت نکردند چه کسانی که در انتخابات شرکت کردند، به رئیس‌جمهور محترم رأی دادند و چه سایرینی که به کسان دیگر رأی دادند. این بسیار اهمیت دارد که در این مرحله همه با هم با یک نیک‌اندیشی و یک همکاری و همدلی انشالله به سمت پیشرفت کشور آن‌گونه‌ای که در تراز ملت ایران، در تراز ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که امروز کشور در اختیار دارد ان‌شاءالله برویم.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر