نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

دستور پزشکیان برای انطباق طرح‌های شورای مکران با اسناد بالادستی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دستور پزشکیان برای انطباق طرح‌های شورای مکران با اسناد بالادستی

ایرنا/ رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری به‌روزترین فناوری‌ها در توسعه مکران، دستور داد ضمن بررسی و انطباق طرح‌های ارائه شده از سوی شورای مکران با حضور کارشناسان، مقدمات اجرای این طرح‌ها در اسرع وقت فراهم شود.

نشست شورای مکران عصر امروز دوشنبه به ریاست مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و دبیر و اعضای این شورا برگزار و گزارشی از اقدامات انجام گرفته برای تهیه طرح‌ها و چشم‌انداز توسعه این منطقه ارائه شد.
رئیس‌جمهور در این جلسه با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای بسیاری که به دلیل فقدان چشم‌انداز بلندمدت در زمان اجرا،به مشکل خورده و امروز خود به معضلی در مسیر توسعه کشور تبدیل شده‌اند، دستور داد طر‌ح‌هایی که از سوی این شورا تهیه شده است در زمان کوتاهی با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته و پس از تطبیق با اسناد بالادستی و طرح‌های آمایشی و انجام اصلاحات احتمالی در جلسه‌ای دیگر برای تهیه مقدمات لازم و آغاز اجرای آنها تصمیم‌گیری شود.
رئیس‌جمهور همچنین دستور داد ضمن بررسی و انطباق طرح‌های ارائه شده از سوی شورای مکران با حضور کارشناسان، مقدمات اجرای این طرح‌ها در اسرع وقت فراهم شود. پزشکیان همچنین بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری‌ها در اجرای طرح‌های توسعه‌ای کشور، به‌ویژه طرح‌های مربوط به توسعه منطقه مکران را از ملزومات اساسی تحقق جایگاه نخست ایران در منطقه ایران دانست.
در این جلسه با اشاره به چشم‌انداز درخشان منطقه مکران و بیان تأثیرات توسعه این منطقه در توسعه و پیشرفت مناطق جنوبی کشور و حتی دیگر بخش‌های سرزمینی ایران، بر ضرورت تسریع در آغاز اجرای طرح‌های تهیه شده، تأکید شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره