نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

پسر شهید هنیه: رهبر انقلاب خیلی از شهادت پدرم متاثر بودند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پسر شهید هنیه: رهبر انقلاب خیلی از شهادت پدرم متاثر بودند

ایسنا/ فرزند شهید هنیه در مصاحبه‌ با شبکه المیادین، تشییع باشکوه پیکر پدرش از تهران تا دوحه را حامل پیامی مهم برای امت اسلامی دانست و حس رهبر انقلاب اسلامی هنگام ملاقات با خود را توصیف کرد.

«عبدالسلام هنیه» فرزند شهید «اسماعیل هنیه» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس گفت، که رهبر انقلاب در مراسم تشییع پدرش خیلی متاثر بوده و آنچه پدرش را بیش از هر چیز ناراحت می‌کرد، مواضع خائنانه برخی رژیم‌ها و سکوت بین‌المللی در قبال کشتار در غزه بوده است.

امت اسلام برای آزادسازی فلسطین باید متحد شود

شبکه خبری المیادین در ابتدا از تشییع اسماعیل هنیه، از تهران تا دوحه، پرسید و آن را «تاریخی» توصیف کرد، و عبدالسلام هنیه گفت: این تشییع در وهله اول پیامی بود به همه امت و همه آزادگان جهان مبنی بر اینکه مسئله فلسطین مسئله اصلی دنیاست. این امت تحت هر شرایطی که قرار بگیرد، فلسطین و قدس، قطب‌نمای این امت باقی خواهد ماند. مسئله اصلی پدرم نیز این بود که برای آزادسازی فلسطین،‌امت باید متحد می‌شد.

عبدالسلام هنیه با بیان اینکه پدرش سال‌های عمر خود را در مبارزه گذراند و در انتفاضه فلسطین حضور داشت و چندین بار بازداشت شد تا اینکه در سال ۲۰۰۶ در پی انتخابات نوار غزه به قدرت رسید و نخست وزیر شد و بعد از آن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شد، گفت، رابطه پدرش با سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه که اکنون جانشین پدرش شده، رابطه برادری بود و این دو اسرار زیادی بین خود داشتند چون از جوانی با هم بودند.

پسر هنیه: پدرم از مواضع خائنانه برخی رژیم‌ها خیلی خشمگین بود
فرزند شهید هنیه

خط قرمز اسماعیل هنیه

پسر هنیه گفت، پدرم تأکید می‌کرد که اسرائیل در پی مذاکرات سیاسی هیچ چیز به فلسطین نداد بلکه ابوعمار (یاسر عرفات) را هم ترور کرد لذا اسرائیل اصلا به دنبال چیزی متعلق به چارچوب صلح یا سرزمین و این موضوعات نیست. پدرم همیشه تاکید میکرد هرگز هیچ برگه‌ای را امضا نخواهد کرد که نسل‌های آتی فلسطین را از حق آزادسازی فلسطین محروم کند. این خط قرمز پدرم بود.

دیدار با رهبر انقلاب در خلال مراسم تشییع

المیادین پرسید، در خلال مراسم تشییع، ما از طریق تصاویر تلویزیونی دیدیم که رهبر ایران آقای خامنه‌ای با شما صحبت کرد. چه چیزی بین شما رد و بدل شد، و عبدالسلام هنیه گفت، اول اینکه ایشان به ما تسلیت گفت. دوم این که ایشان خیلی (از شهادت پدرم) متأثر بود. ایشان سر من و برادرم همام را بوسید.

المیادین از «محبت خاص» میان رهبر ایران و اسماعیل هنیه صحبت کرد و عبدالسلام گفت، بله قطعا. محبت خاصی بین آنها بود و حتی در دیدار اخیرشان نیز این قابل مشاهد بود. این روابط جزئی از تلاش برای متحد کردن امت برای آزادسازی فلسطین بود. با آنکه آمریکا شب و روز با دنباله‌روهایش سعی می‌کنند امت اسلامی را دچار اختلاف و تفرقه کنند، او (اسماعیل هنیه) اعتقاد داشت که این رابطه (خوب با ایران) امت را متحد خواهد کرد.

ناراحتی هنیه از خیانت برخی رژیم‌ها

المیادین در ادامه از چیزی پرسید که بیش از امور دیگر اسماعیل هنیه را خشمگین می‌کرده است و عبدالسلام هنیه پاسخ داد: بیشترین چیزی که ابوالعبد (اسماعیل هنیه)‌را بشدت خشمگین می‌کرد، مواضع خائنانه بود. مواضع خائنانه.

المیادین پرسید، یعنی در طول طوفان الاقصی غمگین و ناراحت بود؟ و عبدالسلام هنیه گفت، بله خیلی زیاد. خیانتی که در حق غزه شد در حالی که غزه گوش تا گوش ذبح می‌شود و سکوتی بین‌المللی و سکوت عمیق برخی رژیم‌ها خیلی او را خشمگین و ناراحت کرده بود. خشمگین می‌شد وقتی می‌دید که کودکی دردمند شده، خانواده‌اش را از دست داده یا خشمگین می‌شد وقتی به مسجدالاقصی اهانتی می‌شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر