نماد آخرین خبر

۱۶ رای منفی به گزینه پیشنهادی وزارت نفت چهاردهم

منبع
تابناک
بروزرسانی
۱۶ رای منفی به گزینه پیشنهادی وزارت نفت چهاردهم

تابناک/ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برنامه کمی و قابل رصدی مطابق برنامه توسعه هفتم ارائه نداد و همین امر موجب ۱۶ رای منفی و ۷ رای مثبت کمیسیون انرژی به این گزینه مطرح شده بود. 

فرهاد شهرکی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ضمن تایید ۱۶ رای مخالف و ۷ رای موافق به محسن پاکنژاد، وزیر نفت پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: طبق آیین نامه در کمیسیون‌های تخصصی، هر کمیسیون وزرای مربوط به بخش خود را در چهار حوزه تحصیلات، تخصص، تجربه و برنامه اجرایی مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد. 

وی ادامه داد: هر وزیر پیشنهادی در هر حوزه‌ای موظف است بر اساس وظایف و تکالیف مربوط به خود یک برنامه کمی، قابل رصد و اندازه گیری مطابق برنامه توسعه هفتم که به تصویب نهایی نیز رسیده است، ارائه دهد. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاک نژاد در سه بخش تخصص، تجربه و تحصیلات مقوله مورد بحثی نداشت، اظهار کرد: وزیر نفت پیشنهادی دولت چهاردهم برنامه‌ای که کمی، قابل رصد و اندازه گیری مطابق برنامه توسعه هفتم و متناسب با جایگاه و حساسیت وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران باشد، ارائه نداد و برنامه ارائه شده از سوی وی بسیار کلی و محدود بود.

صحن علنی قابل پیش بینی نیست

به گفته شهرکی، هر کمیسیون تخصصی موظف به طور سالانه گزارشی دقیق از عملکرد وزرای تخصصی مربوط به خود به صحن علی مجلس شورای اسلامی ارائه دهد؛ بنابراین نیازمند یک برنامه کمی و قابل رصد و بررسی از سوی وزیر مربوطه است تا بر اساس آن بتواند بخش محقق شده و نشده را به طور کمی بررسی کرده و گزارش دهد. 

وی افزود: اگر پاک نژاد بتواند برنامه‌ای دقیق، کمی و قابل رصد و اندازه گیری مطابق با برنامه توسعه هفتم که انجام آن مصادف با آغاز فعالیت دولت جدید است، ارائه دهد، می‌تواند تایید اکثریت آرا در کمیسیون تخصصی انرژی را کسب کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه طی روز‌های گذشته واکنش فضای عمومی نمایندگان مجلس را نسبت به گزینه پیشنهادی وزارت نفت دولت چهاردهم چگونه ارزیابی می‌کنید، توضیح داد: از روز شنبه و با ارئه فهرست کابینه از ۶ صبح تا ۱۱ شب در حال بررسی عملکرد و برنامه‌های وزاری تخصصی حوزه خود هستیم و هنوز فرصتی برای بررسی دقیق‌تر از فضای عمومی مجلس ایجاد نشده است، اما به طور کلی بعید است کسی بتواند نظر نهایی در صحن علنی را درباره وزیر نفت پیش بینی کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره