نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

کدام وزرای پیشنهادی بیشترین مخالف را در مجلس دارند؟

منبع
فارس
بروزرسانی
کدام وزرای پیشنهادی بیشترین مخالف را در مجلس دارند؟

فارس/ بسیاری از نمایندگان از جمله ابوالفظل ظهره‌وند، سید مرتضی محمودی، و ابوالقاسم جراره، حجت الاسلام ذاکر و... معتقدند که احتمالا 4 تا 5 وزیر پیشنهادی دولت یا نمی‌توانند رای اعتماد از مجلس بگیرند یا اینکه رای آنها بل مرزی خواهد بود.

نهمین جلسه صحن مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت اعضای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم برگزار شد و تا ساعاتی دیگر و پس از رای‌گیری از نمایندگان برای وزرای پیشنهادی دولت، تکلیف کابینه چهاردهم تقریبا مشخص خواهد شد.بسیاری از نمایندگان از جمله ابوالفظل ظهره‌وند، سید مرتضی محمودی، و ابوالقاسم جراره، حجت الاسلام ذاکر و... معتقدند که احتمالا 4 تا 5 وزیر پیشنهادی دولت یا نمی‌توانند رای اعتماد از مجلس بگیرند یا اینکه رای آنها بل مرزی خواهد بود.
از سویی برخی از نمایندگان معتقدتد که از تعداد موافقان و مخالفانی که برای وزرای پیشنهادی مختلف در زمان بررسی صلاحیت‌ها در صحن علنی مجلس ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توان متوجه شد هر وزیر پیشنهادی تقریبا چه وضعیتی در رای‌گیری خواهند داشت.

در جدول زیر تعداد نمایندگانی که برای موافقت و مخالفت با وزرای پیشنهادی دولت در زمان بررسی صلاحیت‌ها ثبت‌نام کرده‌ بودند، آمده است.
طی روزهای گذشته تعداد نمایندگانی که در مخالفت و موافقت با وزرای پیشنهادی ثبت‌نام کرده بودند از سوی برخی از نمایندگان یا اعضای هیاتن رئیسه مجلس بیان شد.

احتمال می‌رود رأی اعتماد مجلس را کسب نکنندحجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره اظهار داشت: برخی از وزرای پیشنهادی به دلیل نداشتن شاخص‌های مورد تأکید رهبر انقلاب مورد اقبال نمایندگان انقلابی نیستند، و لذا احتمال می‌رود رأی اعتماد مجلس را کسب نکنند.وی افزود: فکر می‌کنم اغلب افراد معرفی شده با توجه به دقت عمل و در نظر گرفتن ملاحظات و مصالح بتوانند از مجلس رأی لازم را کسب کنند. آقاتهرانی تاکید کرد: این موضوع البته به معنای نمره بالا داشتن همه وزرای پیشنهادی که موفق به کسب رأی اعتماد می‌شوند، نیست. بلکه دلیل آن همراهی با آقای دکتر پزشکیان برای راه اندازی دولت است که نظام و فعالیت‌های آن متوقف نماند. لذا توصیه می‌کنم نمایندگان محترم با چینش نیروهای خدوم و مؤمن، توجه به خدا و حرکت برای خدا و مردم را فراموش نکنند. ان‌شاءالله که همه به رضای الهی موفق باشیم.

نمایندگان به برخی از وزرا که برنامه درستی ندارند رای نمی‌دهندابوالقاسم جراره نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: به اعتقاد من تعدادی از وزرای پیشنهادی آنگونه که فضای مجلس نشان می‌دهد موفق به کسب رای اعتماد نخواهند شد اما اکثریت وزرا موفق می شوند رای مجلس را بگیرند.وی افزود: رئیس جمهور تاکید دارد که برنامه‌های دولت و وزرا براساس برنامه‌های بالادستی است، که باید گفت اجرای برنامه‌های بالادستی، نیاز به یک راهبرد و یک برنامه پایین دستی دارد و اگر این برنامه ها نباشد ما نمی توانیم برنامه‌های بالادستی و سیاست های ابلاغی را اجرایی کنیم. برنامه هایی مانند برنامه هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی، یک چشم‌انداز هستند و به هر حال نشان دهنده مسیر هستند، ما برای اینکه به آن مسیر برسیم باید برنامه های عملیاتی داشته باشیم.این نماینده مجلس اظهار داشت: برخی از وزرای پیشنهادی در این برنامه عملیاتی بعضا دچار چالش هستند، یعنی برخی از این وزرای پیشنهادی معتقدند برنامه آنها همان برنامه بالادستی است و برنامه ای برای اجرا ندارند. جراره تصریح کرد: از سوی دیگر در توانمندی بعضی از افراد معرفی شده از سوی دولت هم ما بحث‌هایی داریم، مثل این که آیا این افراد می‌توانند به برنامه‌ای که گفته شد و به افق آن برنامه برسند، برای همین احتمالا نمایندگان به برخی از وزرا که برنامه درستی ندارند رای ندهند.

حدود 5 وزیر پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد لب مرز هستندحجت الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس، گفت: وزاری پیشنهادی دولت باید برای مدیریت وزارتخانه ای که قرار است کلید آن را تحویل بگیرند، برنامه دقیق و اجرایی داشته باشند. نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد من 4 تا 5 وزیر پیشنهادی دولت یا رای نمی‌آورند یا رای آنها لب مرز خواهد بود، افرادی مانند آقای ظفرقندی، میدری، همتی و همین چند نفری که اسم آنها مطرح می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر