نماد آخرین خبر

چالش‌های پزشکیان از نگاه بخشایش

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
چالش‌های پزشکیان از نگاه بخشایش

نامه نیوز/ یک نماینده مجلس گفت: آقای پزشکیان توانست قدری فاصله میان مردم و حاکمیت را کم کند اما اگر نتواند از میزان مشکلات بکاهد این فاصله نسبت به گذشته بیشر هم می‌شود.

بسیاری باور دارند که نطق پایانی مسعود پزشکیان صادقانه بود و باعث شد نظر نمایندگان نسبت به کلیت کابینه مثبت شود و در مقابل برخی نیز بر پزشکیان خرده می‌گیرند که او سعی کرد فضا را احساسی کند و از طرفی از رهبر انقلاب هزینه کرده است. حالا پرسش این است که آیا نطق پایانی مسعود پزشکیان تأثیر ویژه‌ای در رأی‌آوردن کل کابینه پیشنهادی داشت؟

احمد بخشایش اردستانی، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آنچه مردم در صحن مجلس می‌دیدند با آنچه در کمیسیون‌ها‌ می‌گذشت تفاوت داشت. نمایندگان در کمیسیون‌ها سؤالات جدی و عمیق و سؤالاتی درباره احوال شخصی نمایندگان می‌پرسیدند. علتش هم آن بود که در کمیسیون‌های عموم مردم نمی‌دیدند و ملاحظات نمایندگان کمتر بود اما وقتی نمایندگان در صحن در مخالفت یا موافقت وزرای پیشنهادی سخن می‌گفتند بازتاب سخنان خود را در میان مردم مشاهده می‌کردند پس سعی می‌کردند قدری مراعات کنند».

او ادامه داد: «آقای پزشکیان در لحظه آخر و نطق پایانی خود از سیاستی استفاده کرد تا نمایندگان تصمیمی مورد نظر او را بگیرند. رؤسای جمهور قبلی هم لیست وزرا را به رهبر انقلاب نشان می‌دادند و با ایشان هماهنگ بودند اما بیان نمی‌کردند چون نمایندگان بتوانند با طیب خاطر نمایندگان را مورد نقد و نظر قرار دهند اما آقای پزکشان سخنان میان خودش و رهبری با بیان کرد. من فکر نمی‌کنم پزشکیان قصد هزینه از رهبری داشته است و هدفش این بود به هر شکلی که می‌شود، نمایندگان با قانع به رأی دادن به کل‌کابینه‌اش کند».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «یکی از مهم‌ترین چالش‌های دولت آقای پزشکیان مشکلات اقتصادی است. ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته است و وضعیت معیشتی مردم اصلا خوب نیست. امیدواریم که دولت آقای پزشکیان بتواند موفق شود. آقای پزشکیان توانست قدری فاصله میان مردم و حاکمیت را کم کند اما اگر نتواند از میزان مشکلات بکاهد این فاصله نسبت به گذشته بیشر هم می‌شود. چالش بعدی هماهنگی بین وزراست. وزرا باید با هم هماهنگ عمل کنند و اگر نتوانند به همگرایی لازم برسند، کارها به درستی جلو نمی‌رود. تا اینجای کار نه رئیس‌جمهور و نه وزرا برنامه‌ای ارائه نداده‌اند و آقای پزشکیان مدام از برنامه هفتم سخن می‌گوید. برنامه هفتم یک چشم‌انداز و افق است که دولت باید برنامه‌های رسیدن به آن افق را ارائه کند که چنین نشده است. به هر حال امیدواریم دولت در رسیدن به اهدافش موفق شود که در این صورت حتما امید و نشاط به جامعه هم برمی‌گردد».

بخشایش اردستانی در پایان گفت: «به نظر من نطق پایانی آقای پزشکیان در مجلس حدودا 10درصد بر رأی نمایندگان تأثیر گذاشت زیرا فضا را کاملا احساسی کرد؛ به خصوص آن نطق تأثیر مهمی بر رأی‌گرفتن آقایان صالحی امیری، ظفرقندی و میدری داشت».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره