نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آمریکا: به دفاع از اسرائیل در برابر ایران متعهدیم

منبع
فارس
بروزرسانی
آمریکا: به دفاع از اسرائیل در برابر ایران متعهدیم

فارس/ وزیر جنگ اسرائیل یوآو گالانت با وزیر دفاع آمریکا لوید آستین درباره حمله روز یکشنبه حزب‌الله لبنان حرف زد و این مقام آمریکایی بر «تعهد آهنین» واشنگتن به تل‌آویو تاکید کرد.
  
به دنبال پاسخ اولیه مقاومت اسلامی لبنان به ترور فرمانده ارشد حزب‌الله فؤاد شکر، وزیر جنگ اسرائیل با رئیس پنتاگون تماس تلفنی برقرار کرد.در بحبوحه حمله حزب‌الله لبنان به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم با وزیر دفاع آمریکا گفت‌و‌گوی تلفنی برقرار کرد.
به دنبال حملات حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی، مقاومت لبنان اعلام کرد که «رزمندگان ما حمله با تعداد زیادی پهپاد حمله هوایی به عمق اراضی رژیم صهیونیستی را آغاز کردند و یک هدف نظامی ویژه اسرائیل را مورد اصابت قرار داده‌اند».
به گفته حزب‌الله، این حمله پاسخ اولیه به ترور فواد شکر بود و «سایت‌ها، پادگان‌ها و سکوهای گنبد آهنین دشمن را در شمال فلسطین اشغالی با تعداد زیادی موشک هدف قرار دادیم. مرحله اول با موفقیت کامل به پایان رسیده است.»
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که به دنبال رگبار شدید شلیک پرتابه‌های حزب‌الله به شمال، یوآو گالانت صبح یکشنبه با لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده وضعیت را به صورت تلفنی ارزیابی کرد.پیش‌تر کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از نزدیک در حال «رصد اتفاقات در اسرائیل و لبنان» است.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره دفاع از این رژیم «در برابر حملات لبنان» گفت‌وگو کرد.
به روایت پنتاگون، آستین «بار دیگر بر تعهد آهنین ایالات متحده به دفاع اسرائیل در برابر هرگونه حمله از سوی ایران، شرکای منطقه‌ای و نوابش تاکید کرد.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره