نماد آخرین خبر

عضو فراکسیون مستقلین: قاطبه مجلس به پزشکیان مهلت دادند

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
عضو فراکسیون مستقلین: قاطبه مجلس به پزشکیان مهلت دادند

خبرآنلاین/ عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی می‌گوید: قاطبه مجلس نشان داد که قرار است به پزشکیان مهلت زمانی بدهد که ایده و دکترین خود در راستای اتحاد و وفاق اجرا کند.

رأی آوری کل کابینه پیشنهادی پزشکیان آنهم در شرایطی که پیش بینی ها حکایت از جاماندن حداقل دو وزیر پیشنهادی بود، نگاه ها را به سمت چند دستگی و منسجم نبودن اعضای فراکسیون انقلاب برده است، فراکسیونی که هنوز در ابتدای راه است و طیف های مختلف اصولگرا از پایداری ها تا قالیبافی ها، معتدلین اصولگرا و ...نیز در آن حضور دارند.

مصطفی پوردهقان، عضو فراکسیون مستقل مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگویی با خبرآنلاین از در اقلیت بودن تندروهای مجلس روایت می کند و معتقد است؛«باید تغییر رویه دهند چون مجلس با این طیف همراهی نخواهد کرد.»

او تاکید می کند؛«قاطبه مجلس نشان داد که قرار است به پزشکیان مهلت زمانی بدهد که ایده و دکترین خود در راستای اتحاد و وفاق اجرا کند.»

این نماینده مجلس از یک گفتمان جدید در مجلس هم روایت می کند و می گوید؛«پزشکیان از وفاق می‌گوید به این معنی که هر کسی هویت خودش را داشته باشد اما بر سر موضوعات مشترک خود وفاق کنیم و اتحاد داشته باشیم. الان در داخل مجلس هم غیر از افراطیون، نماینده‌هایی که برند چپ یا راست داشتند، می‌گویند طرفدار پزشکیان هستیم یعنی گفتمان جدیدی به جریان افتاده است.»

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با مصطفی پوردهقان، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون مستقلین را می‌خوانید:

***

*آقای پوردهقان! برخی معتقدند بعد از جلسه رأی اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان خط‌کشی و مرزبندی‌ها در جریان اصولگرا و مشخصا در مجلس پررنگ‌تر شد، نظر شما در این مورد چیست؟

آقای پزشکیان زمان انتخابات حرفی زد اما خیلی جدی گرفته نشد چراکه می‌گفتند در انتخابات قبلی هم همه از اتحاد و وفاق می‌گفتند. اما پزشکیان با چیدن کابینه در عمل نشان داد که به دنبال وفاق و وحدت است و قضیه جدی است یعنی رئیس جمهور به اصلی که در مورد آن حرف زده، پایبند است.

طیف بسیار تندرو اما محدودی در مجلس هستند که می گویند فقط ما حق هستیم

در نتیجه در درون مجلس حتی آن افرادی که در مورد آنها این برداشت وجود دارد که خیلی رادیکال هستند و نگاه خاصی دارند، به شخصه مشاهده کردم خیلی از مواضع خود پایین آمدند. اما با این وجود طیف بسیار تندرویی که خیلی هم محدود هستند داخل مجلس هستند و هر کاری هم کنید آنها نگاه کفر و حقی دارند یعنی با دید خط چپ و راست به قضایا نگاه نمی‌کنند بلکه می‌گویند ما حق هستیم و بقیه ناحق هستند.

قاطبه مجلس به پزشکیان مهلت دادند

اما قاطبه مجلس نشان داد که قرار است به پزشکیان مهلت زمانی بدهد که ایده و دکترین خود در راستای اتحاد و وفاق اجرا کند. ما حامی هستیم اما بنده در نطقم خطاب به پزشکیان اعلام کردم که ماهم نقد داریم اما به احترام حضرتعالی که مردم پشت‌سر نظر شما هستند، همراهی می‌کنیم لذا مستقلین اعلام کردند که به همه اعضای پیشنهادی کابینه رأی مثبت می‌دهیم.

انشالله خروجی بسیار خوبی بگیریم چراکه اگر وفاق ملی واقعا اجرا شود بسیاری از مسائل کشور رفع می‌شوند.

کابینه پزشکیان دو لبه دارد

*ارزیابی شما از رفتار اصولگرایان داخل مجلس به چه صورت است؟ آیا مرزبندی‌ها شفاف شده یا یکدست عمل می‌کنند؟

خیر، اصولگرایان از هم جدا شدند. نه تنها میان راست‌ها بلکه در میان چپ‌ها وضعیت به همین ترتیب است یعنی حتی چپ‌های افراطی هم الان راضی شدند حتی معنای اعتدالی که روحانی می‌گفت، تغییر کرده و تعریف آن عوض شده است.

پزشکیان از وفاق می‌گوید به این معنی که هر کسی هویت خودش را داشته باشد اما بر سر موضوعات مشترک خود وفاق کنیم و اتحاد داشته باشیم. الان در داخل مجلس هم غیر از افراطیون، نماینده‌هایی که برند چپ یا راست داشتند، می‌گویند طرفدار پزشکیان هستیم یعنی گفتمان جدیدی به جریان افتاده است.

به نظرم باید اجازه دهیم و مشاهده کنیم که دولت به چه سمتی حرکت می‌کند. یک لبه خطرناک این موضوع که به مدیریت پزشکیان برمی‌گردد، این است که در نتیجه حضور این افراد یک تیم ناهماهنگ تشکیل شود که خروجی آن به ضرر مردم شود.

رویه دولت سیزدهم خالص‌سازی بود

دولت‌های گذشته مانند دولت سیزدهم آمد خالص‌سازی را اجرا کرد، یعنی همه یکدست بودند و با این الگو جلو رفت، خاتمی چپی‌ها را جلو آورد، احمدی‌نژاد هم چنین رویه‌ای را داشت اما پزشکیان ایده‌ای را جلو برده که یک لبه آن ناهماهنگی می‌شود که بسیار خطرناک است اما آن لبه دیگر بازخورد بسیار بسیار بالایی دارد یعنی همه گروه‌ها با هم هم‌افزایی کنند که خروجی بسیار خوبی داشته باشد.

رأی لب مرزی وزرا می تواند زمینه ساز تهدید یک نماینده شود

*تعداد آرای منفی وزرایی مانند میدری، صالحی امیری یا ظفرقندی بیشتر از سایر وزرا بود، این می‌تواند زمینه ای باشد برای اینکه طیف مخالفان این وزرا با کوچکترین مساله ای مثلا اهرم استیضاح را بالا ببرند؟

رأی لب مرزی، خارج از چپ و راستی، این امکان را دارد که مورد تهدید قرار بگیرد. از اینجای کار به بعد مربوط عملکرد بسیار خوب و خاص آن وزیر است. نظر من بر این است که اگر همین آقایان مشاهده کنند که وزیر عملکرد بسیار خوبی دارد و نگاه غیرسیاسی در وزارتخانه او حاکم شده است، با آن وزیر همراهی می‌کنند. البته اگر بخواهند تهدید کنند و یک نماینده صرفاً نگاه سیاسی به یک وزیر داشته باشد، قطعاً مجلس همراهی نمی‌کند، مگر اینکه مشاهده کنند حرف درستی است و آن نماینده را همراهی کنند.

تندروها هم توسط مردم و هم نمایندگان طرد می‌شوند اگر...

*شرایط امروز طیف تندرو را در مجلس چطور می بینید؟ تصور خودشان این بود که چون در انتخابات حداقلی رأی اول را آوردند فضا برای مانور آنها در مجلس بالاست، این تصور درست است؟

با این ترکیبی که چیده شد باید حتماً تغییر رویه بدهند یعنی اگر بخواهند با همان گفتمان سفید و سیاه دیدن قضایا پیش بروند، از طرف مردم طرد می‌شوند که در انتخابات این اقدام صورت گرفت و در انتخابات هم نشان داده شد و هم داخل مجلس هم همین اتفاق می‌افتد. انشالله براساس حرفی که پزشکیان گفته، همه پیام را گرفته باشند و به سمت وفاق ملی حرکت کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید

instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره