نماد آخرین خبر

سهم برابر پزشکیان و احمدی‌نژاد در سپردن صندلی به زنان در دولت 

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
سهم برابر پزشکیان و احمدی‌نژاد در سپردن صندلی به زنان در دولت 

خبرآنلاین/ با انتصاب فاطمه مهاجرانی به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم، تعداد زنان در دولت پزشکیان به ۴ نفر رسید.

«باور دارم که حضور زنان در سطوح بالای مدیریتی و تصمیم‌گیری، حق آنها و ضرورتی برای پیشرفت کشور است. هدف من افزایش سهم زنان در مناصب مدیریتی کشور بر اساس شایسته سالاری و عدالت است. من حق انتخاب شدن زنان در مناصب سیاسی را به رسمیت می‌شناسم و جایگاه امور زنان را در ساختار دولت ارتقا خواهم داد. من به رسمیت شناختن حق انتخاب شدن و تسری شمول رجل سیاسی به زنان را دوشادوش خودشان پیگیری می‌کنم.» این بخشی از بیانیه مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری خطاب به زنان و دختران بود که در ایام انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد. 
بر همین اساس، همه منتظر بودند که ببیند پزشکیان بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، چند سهم از دولت را به حضور زنان اختصاص می‌دهد. تاکنون تعداد زنان در دولت چهاردهم به ۴ نفر رسیده است. شینا انصاری، رئیس سازمان محیط زیست، فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، زهرا بهروز آذر، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت زنانی هستند که در دولت چهاردهم حضور دارند.
تا پیش از دولت چهاردهم، بیشترین تعداد حضور زنان در دولت به نام محمود احمدی نژاد بود که با انتصاب اخیر رئیس جمهوری، دولت پزشکیان و دولت دوم احمدی نژاد به لحاظ تعداد حضور زنان با هم برابر شدند.
در دولت سیزدهم فقط انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و سکینه پاد، دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی حضور داشتند اما در دولت دوم حسن روحانی معصومه ابتکار به معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، لعیا جنیدی معاونت حقوقی رئیس جمهوری و شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی منصوب شده بودند. 
در دولت اول روحانی هم الهام امین زاده به معاونت حقوقی منصوب شده بود و  شهیندخت مولاوردی معاونت  امور زنان و خانواده رئیس جمهور و معصومه ابتکار ریاست سازمان محیط زیست را برعهده داشت. 
در دولت احمدی نژاد هم مرضیه وحید دستجردی به عنوان وزیر بهداشت و فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور و نسرین سلطان خواه به عنوان معاون فناوری و رئیس جمهوری و مریم مجتهدزاده به عنوان معاونت  امور زنان و خانواده رئیس جمهور مشغول به کار بودند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر