نماد آخرین خبر

کنایه سفارت ایران در لندن به اصرار مزورانه غرب بر راه‌حل «دو دولتی» در قضیه فلسطین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کنایه سفارت ایران در لندن به اصرار مزورانه غرب بر راه‌حل «دو دولتی» در قضیه فلسطین

ایرنا/  سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان آخرین نشست با خبرنگاران از نقشه‌ای استفاده کرد که کرانه باختری در آن وجود ندارد، اصرار غرب برای تحقق راه‌حل موسوم به دو دولتی را مزورانه توصیف کرد.

سفارت کشورمان روز پنجشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: [بنیامین] نتانیاهو در جریان سخنرانی خود برای خبرنگاران رسانه‌های خارجی از نقشه‌ای استفاده کرده است که کرانه باختری اصلا در آن وجود ندارد. اما برخی مزورانه همچنان از راه حل دو دولتی صحبت می کنند.

در این پیام به کنایه آمده است: «این دولت مستقل فلسطینی قرار است در کدام سرزمین ایجاد شود؟»

گفتنی است که رژیم صهیونیستی از چهارشنبه هفته پیش، حملات گسترده‌ای را در شمال کرانه باختری آغاز کرده که تاکنون منجر به شهادت و بازداشت تعداد زیادی از فلسطینی ها شده است. رسانه‌های صهیونیستی این حملات را بزرگترین عملیات نظامی در این منطقه، طی ۲۲ سال اخیر توصیف می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در یک هفته گذشته ۳۹ نفر در کرانه باختری شهید و ۱۴۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. از این تعداد ۱۹ نفر در «جنین»، ۱۰ نفر در «طوباس»، ۷ نفر در «طولکرم» و ۳ نفر در «الخلیل» به شهادت رسیده‌اند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر با ابراز نگرانی نسبت به تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق و اردوگاه‌ها در شمال کرانه باختری، از این رژیم خواست تا فوراً عملیات خود را متوقف کند.

وی از رژیم اشغالگر خواست تا فورا عملیات نظامی خود را در شمال کرانه باختری متوقف و اقداماتی برای حمایت از غیرنظامیان در این منطقه اتخاذ کند. دبیرکل سازمان ملل با محکوم کردن کشتار فلسطینی‌ها در کرانه باختری در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی، از این رژیم خواست تا به تعهدات خود ذیل قوانین بین‌المللی بشردوستانه عمل کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره