نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

رئیس سازمان انرژی اتمی: کشوری که تعهدات خود در برجام را انجام نداده حق ندارد طلبکار شود

منبع
فارس
بروزرسانی
رئیس سازمان انرژی اتمی: کشوری که تعهدات خود در برجام را انجام نداده حق ندارد طلبکار شود

فارس/ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت ضمن تشریح پرونده برجام ایران و کشورهای 5+1 گفت: آن کشور که تعهدات خود در برجام را انجام نداده حق ندارد طلبکار شود بلکه بدهکار است و باید پاسخگو باشد هرچند هم اکنون حرف جدید استکبار و صهیونیست ترس از بمب اتم نیست بلکه ترس از قدرت ظرفیت صنعت هسته‌ای ایران است که اعلام کردند ایران در حال ساخت نیروگاه‌های هسته ای بوده و نیروگاه ساز می شود.

محمد اسلامی شب گذشته در یادواره شهدای گلزار آهو محله محمودآباد مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و خدمت، اظهار کرد: مسیر شهدا مسیر روشن و نورانی است، از خداوند می‌خواهیم ما را در مسیر شهدا حفظ کند تا راه را گم نکنیم. 
وی با بیان اینکه باید خداوند را شاکر باشیم که در عصر امام راحل زندگی می‌کنیم، افزود: این عصر یک عصر بیداری جهانی است که در تداوم راه نهضت عاشورا بوده و امروزه رهبر انقلاب پرچم‌دار و هدایتگر آن است.
معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه دشمنان ایران اسلامی با دشمنی و ابزار گسترده تلاش دارند تا حق و باطل را جابه‌جا کنند، یادآور شد: فلسطین، امروزه مسئله اول مسلمین است و باید مسلمانان مسئله فلسطین را در اولویت خود قرار دهند، امام راحل و رهبر انقلاب هم بر مسئله فلسطین توجه جدی داشتند.
اسلامی با اشاره به اینکه باید بدانیم امروزه چه اتفاقی افتاد که موضوع فلسطین به مسئله اول جهانیان تبدیل شده و از مسئله اول مسلمانان به مسئله اول جهانیان مبدل شد، تصریح کرد: صبر، ایستادگی، مقاومت و استمرار بخشیدن به حضور واضح و مصمم در عرصه توسط مردم فلسطین باعث شده تا حق و باطل به‌درستی معرفی شده و نمایش داده شود.

وی با اعلام اینکه سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و اشغالگران با تحریف و دروغ در دنیا مشغول به ظلم هستند، یادآور شد: امروزه همه سازمان های بین‌المللی و همه نهادهایی که به اسم صلح و امنیت جهانی شکل گرفته‌انتد و ظهور کردند بخشی از نظام سلطه هستند و خارج نظام سلطه هیچ جریانی وجود ندارد.
اسلامی گفت: در بیشتر نقاط جهان اعتصاب، اعتراض و تحصن حمایت از مردم مظلوم شکل گرفته و همچنان ادامه دارد.
دنیا تصور نمی کرد که کشورهای آمریکایی برای فلسطین تحصن کنند
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به اینکه کسی تصور آن را نمی کرد در دانشگاه های آمریکا کسی اجازه حرکت سیاسی، تحصن و اعتراض داشته باشد، بیان کرد: امروز دانشجویان دنیا به حمایت از فلسطین می‌پردازند و پای حرف های خود می ایستند؛ تا چندین رئیس دانشگاه آمریکا عزل شده و دانشجویان زیادی در مسیر سرکوب بازداشت شدند.
وی با بیان اینکه حرکت استقامت، پایداری و ایستادگی بر مسئله حق، تردید و تعلل‌نکردن، امیدوار بودن به نصرت الهی باعث نشانه های حیات، زندگی و زنده‌بودن خواهد شد، گفت: فلسطینی ها انسان های معتقدی هستند و کسی فکرش را نمی کرد که چهره پست و ظالم اسرائیل خیلی زود به دنیا معرفی شود.
اسلامی با اشاره به اینکه برخی نخبگان در کشور مدعی هستند که چرا با ظالمان جهان درگیر می شوید و مسائل خود را با آنها با توافق حل نمی‌کنید، گفت: استکبار جهانی و صهیونیست به هیچ مسئله ای پایبند نیستند و حتی در مقابل آتش بس غزه هیچ پایبندی و ایستادگی ندارند و طرز فکر رژیم صهیونیستی در مذاکره این است که: "همین که هست".
وی با اعلام اینکه دادگاه و دادگستری بین المللی لاهه در رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه جنایات رژیم صهیونیستی رأی علیه صهیونیست ها می دهد ولی در مقابل از سوی آمریکا با جملات تند و زننده روبرو شده و برخورد قاطع با آنها می شود، افزود: استقامت و ایستادگی مردم کشورمان باعث شده به‌وضوح مرزبندی بین حق و باطل مشاهده شود البته این مهم به زبان، بیان و گفتمان خود ظالمان عالم مطرح شد.
ابزار رایج نظام سلطه مقابل کشورها تحریم برای تسلیم است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: تمام سیاست نظام سلطه تهدید و پشتیبانی از خوی تجاوزگری است و ابزار رایج و تجملی آنها تحریم برای تسلیم است تا ملتی را از پا دربیاورد، به‌زانو وادار کرده و با خلأ سلاح به پیروزی نمایشی برسند.
وی یادآور شد: مگر می شود در کشوری دموکراتیک انتخابات انجام شود ولی فردی که انتخاب می شود اگر همگام با آمریکا و رژیم صهیونیستی نباشد حمایت نشود؟ پس آمریکا می خواهد بگوید سلطه اش بایسته است و ما حکمران جهان هستیم.
اسلامی با اعلام اینکه شهدا به ندای امام راحل لبیک گفتند و قدم در مسیر شهادت گذاشتند، ادامه داد: برای حفظ انقلاب هزینه های سنگین دادیم و امروز استقامت و صلابت مان جواب داده و باید همیشه قدردان باشیم.
وی با اشاره به اینکه امروز استکبار اعلام می کند که جنگ اقتصادی علیه ایران را انتخاب کرده تا کاهش ارزش پول ملی ایجاد شود و مردم در فشار قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: آمریکا به شدت بر روی این اعتقاد خود پایبند است.

اسلامی با بیان تشدید تحریم ها از سوی استکبار جهانی برای لطمه زدن به ساختار اقتصادی کشورمان، بیان کرد: دشمنان با طرح‌های خاص خود، برای ضربه زدن به مردم تلاش دارند پس ما باید هوشیار و بابصیرت باشیم و گوش به فرمان رهبر انقلاب دهیم تا آسیب پذیری ها کاهش یابد و نفوذها نتواند تأثیر زیادی داشته باشند.
تشریح پرونده برجام ایران و کشورهای 5+1
استاندار اسبق مازندران با بیان اینکه مازندران دیار علویان با مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور است، متذکر شد: ذخیره بزرگ طبیعی مازندران زنان و مردان با ایمان و مجاهد آن هستند هرچند مازندران استان سبز و زیبا است که بسیاری از مواهب طبیعی و بی نظیر آن آسیب دیده است، مازندران در انقلاب و دفاع مقدس بسیار اثرگذار و نقش آفرین بوده و مردان و زنان آن در هر برهه از زمان همراه انقلاب و اسلام بودند. 
اسلامی با اشاره به پرونده انرژی هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ سال است که پرونده هسته ای برای ایران باز شده و استکبار و صهیونیست‌ها می گویند که ایران برنامه پنهانی و اعلام نشده هسته ای دارد، با این ترفند به آژانس انرژی اتمی فشار می آورند.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: آژانس انرژی اتمی ضابطه ای دارد که هر کس به آن خبری مبنی بر فعالیت هسته ای در هر گوشه ای از جهان بدهد، آنها وظیفه بررسی و سؤال دارند. 
وی ادامه داد: چون ساختارها و چیدمان این مرکز توسط خود نظام سلطه چینش می شود پس همه از جنسی است که خودشان می خواهند، در طول ۲۰ سال گذشته فشارهای فراوان به ایران آوردند، همه دولت ها در گذشته دست به مذاکره زدند و حاصل آن سند برجام شده است که در سند برجام ایران و گروه 5+1 مشارکت داشتند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایران در برجام پذیرفت ظرفیت اورانیوم غنی شده خود را محدود کند و تحت کنترل و نظارت شدید درآورده و محدودیت ها را در زمان معین تحت نظارت مضاعف آژانس اعمال کند در مقابل پرونده مفتوح تحت عنوان مکان‌ها و برنامه‌های ادعایی بسته شود و تحریم هایی که بر ایران وارد شده لغو گردد، متذکر شد: ایران این سند را امضا کرده و توافقات انجام شد ولی پس از مدتی آمریکا تصمیم گرفت تا از این توافق خارج شود که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از این معاهده خارج شد و به هیچ کشوری اجازه نداد که با ایران کار کنند. 
وی با اشاره به اینکه ایران تعهدات خود در برجام را انجام داد ولی سه کشور اروپایی و آمریکا پرچمدار مبارزه با برنامه هسته ای ایران شدند، گفت: آژانس انرژی اتمی هم اعلام کرد هیچ انحرافی در برنامه هسته ای ایران وجود ندارد پس با خروج آمریکا از برجام آن را متوقف کردند که این مهم مصادف بود با زمانی که جنگ اقتصادی علیه ایران را اعلام کردند.
ترس جدید استکبار ترس از قدرت ظرفیت صنعت هسته ای ایران است

اسلامی بیان کرد: آمریکا اعلام کرد که ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب را نمی‌بیند و جشن نمی‌گیرد ولی ایران اسلامی به عهد و امضای خود وفادار بوده و امروزه ابهت، اقتدار و صلابت کشورمان را همگان شاهد هستند.
وی ادامه داد: آن کشور که تعهدات خود در برجام را انجام نداده حق ندارد طلبکار شود بلکه بدهکار است و باید پاسخگو باشد هرچند هم اکنون حرف جدید استکبار و صهیونیست ترس از بمب اتم نیست بلکه ترس از قدرت ظرفیت صنعت هسته‌ای ایران است که اعلام کردند ایران در حال ساخت نیروگاه‌های هسته ای بوده و نیروگاه ساز می شود.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دانشمندان بومی ما دست به کارهای خارق‌العاده می‌زنند و ترس استکبار و غربی ها از قدرت علمی، صنعتی و اقتصادی ما است، یادآور شد: امروز در ایران می‌توان ایده‌ها را به دانش و محصول تبدیل کرد، هم اکنون در کشورمان علم و دانش به فناوری، فناوری به صنعت و صنعت در زندگی مردم تأثیرگذار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه علم بزرگ‌ترین ثروت است و فناوری‌های پیشرفته باعث تولید شده و تأثیر در زندگی مردم دارند تا تورم را کاهش دهند، افزود: باید از اقتصاد وابسته به نفت در کشور به اقتصاد دانش بنیان مهاجرت کنیم، نسل جوان تحصیل‌کرده زیادی در حال فعالیت گسترده در مسیر دانش‌بنیان هستند و در حال تولید ارزش‌افزوده و ایجاد زنجیره‌های ارزش در رشته های گوناگون خواهند بود تا بتوان به یک نظام کارآمد اقتصادی، صنعتی و تولیدی دست پیدا کنیم.
اسلامی گفت: امیدواریم دولت چهاردهم بتواند این مسیر را در راستای منویات رهبر انقلاب، قدرتمند حرکت کند و نقش‌آفرین باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر