نماد آخرین خبر

رئیس خانه احزاب: دولت باید از پارتی بازی و تقسیم پست‌های مهم اجتناب کند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رئیس خانه احزاب: دولت باید از پارتی بازی و تقسیم پست‌های مهم اجتناب کند

باشگاه خبرنگاران/ رئیس خانه احزاب گفت: رئیس دولت باید در انتخاب استانداران و برخی معاونت‌های ریاست جمهوری از اشخاص کاردان و زبده استفاده کند.
 
قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به چگونگی تحقق عدالت توسط قوه مجریه در کشور اظهار کرد: عدالت در اسلام مورد تاکید بسیاری قرار گرفته و این موضوع یکی  آرمان‌ها و اولویت‌های انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون بوده است.

وی با بیان اینکه عدالت آنطور که باید در سال‌های اخیر محقق نشده است، افزود: به عنوان مثال مجلس شورای اسلامی مصوبات بسیاری را در جهت برقراری عدالت به تصویب می‌رساند، اما به نظر می‌رسد که ضمانت و تاکید برای اجرایی‌سازی و تحقق این موارد وجود ندارد، لذا از آنجایی که این امر مهم و حیاتی با شعار محقق نمی‌شود نیازمند پیگیری دستگاه‌های نظارتی همچون قوه مقننه هستیم. 

دولتمردان بر پایین ترین لایه های جامعه تمرکز کنند/ با گذشت زمان اشرافی گری اوج گرفته است

رئیس خانه احزاب با تاکید بر اینکه دولتمردان باید بر پایین‌ترین لایه‌های جامعه تمرکز کنند، متذکر شد: امام خمینی در ابتدای پیروزی انقلاب فرمودند که این انقلاب متعلق به پابرهنه‌ها است، اما به نظر می‌رسد که با گذشت زمان اشرافی‌گری اوج گرفته است البته رهبر انقلاب همواره در اینباره همواره تذکراتی را به مسئولان اجرایی کشور توصیه می‌کنند. 

حشمتیان با بیان اینکه رئیس جمهور در ایام رقابت‌های انتخاباتی تاکید زیادی بر اجرایی‌سازی عدالت داشته است گفت: برای سنجش میزان عدالت خواهی دولت چهاردهم کمی زود است و معتقدم که احزاب وظیفه دارند تا چگونگی تحقق این امر در تصمیمات و اقدامات دولت را به سران قوای مجریه توصیه کنند تا عدالت به صورت نسبی در جامعه برقرار شود.

برقراری عدالت باید از قوای سه گانه آغاز شود

وی با تاکید بر این که تحقق عدالت باید از بالاترین سطوح نظام از جمله قوای سه گانه آغاز شود متذکر شد: معتقدم که سران قوای سه گانه باید مسائلی را در صدر تصمیم گیری‌ها و مباحث جلسات خود قرار دهند که به تحقق عدالت در جامعه کمک می‌کند، همچنین به نظر می‌رسد که مسئولان کشور در سالیان گذشته آنطور که باید از نقش احزاب در تصمیمات خود استفاده نکرده اند، در حالی که تشکل‌های سیاسی می‌توانند دولت را در اجرایی سازی امور مهم کشور مانند عدالت به درستی راهنمایی کنند. قرار است در جلسه‌ای مشروح پیشنهادات جریان‌های سیاسی را درباره چگونگی تحقق پیوست عدالت به اطلاع رئیس جمهور برسانم. 

حشمتیان با بیان این موضوع که دولت چهاردهم باید از پارتی بازی و تقسیم پست‌های مهم اجتناب کرده و مقابل سهم خواهی‌ها بایستد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته دیده شده که برخی از اشخاص به محض اینکه به قدرت دست یافتند نزدیکان خود را در امور مهم کشور به کار گرفته اند که این موضوع به تحقق عدالت لطمه می‌زند البته اگر نزدیکان شخصیت‌های سیاسی دارای صلاحیت باشند ایرادی به این امر وارد نیست. آقای پزشکیان نیز تا این لحظه هیچ یک از نزدیکان خود را در امور اجرایی کشور به کار نگرفته است و معتقدم که رئیس دولت باید در انتخاب استانداران و برخی معاونت‌های ریاست جمهوری از اشخاص کاردان و زبده استفاده کند البته آقای پزشکیان نباید اشخاصی که در دوران انتخابات به ایشان کمک کردند را از یاد ببرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر