نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

نخست‌وزیر عراق: مناسبات دو جانبه و تحولات غزه محور گفت‌وگو با دکتر پزشکیان است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نخست‌وزیر عراق: مناسبات دو جانبه و تحولات غزه محور گفت‌وگو با دکتر پزشکیان است

ایرنا/ نخست وزیر عراق در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که محور گفت وگوهای امروز چهارشنبه با دکتر «مسعود پزشکیان» رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه حول مسائل منطقه ای و تحولات در غزه و ارتقاء همکاری های دو جانبه در حوزه های اقتصادی، امنیتی و تجاری و مشارکت در پاره ای از بخش های توسعه ای است.

این بیانیه که روز چهارشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت خاطر نشان ساخت که طی این گفت وگوها تعدادی از سندهای همکاری در حوزه های همکاری مالیاتی، کشاورزی، منابع طبیعی، ارتباطات، حمایت اجتماعی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، گردشگری، تبادل فرهنگی و هنری، و همکاری در زمینه آثار تاریخی است.
به نوشته بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، بخشی از این سندهای همکاری نیز در حوزه همکاری در زمینه آموزش نیروهای متخصص و تقویت و ارتقا نیروهای کار ماهر و همکاری بین اتاق های بازرگانی خواهد بود.
این بیانیه خاطر نشان ساخت که دکتر پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در بدو ورود مورد استقبال رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در فرودگاه بین المللی بغداد قرار گرفت.
پزشکیان رییس جمهوری کشورمان و هیات همراه ساعاتی قبل وارد بغداد شدند و قرار است با دولتمردان عراق و رهبران سیاسی تشکیل دهنده دولت متشکل از همه جریان های شیعی، اهل سنت، کرد و اقلیت های قومی و دینی دیدار و گفت وگو کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر