نماد آخرین خبر

ابطحی: ارتقای بازدارندگی کشور صرفا به حوزه نظامی خلاصه نمی‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ابطحی: ارتقای بازدارندگی کشور صرفا به حوزه نظامی خلاصه نمی‌شود

ایسنا/ یک فعال سیاسی اصلاح طلب، تاکید کرد: ارتقای سطح بازدارندگی کشور صرفا به حوزه تسلیحاتی و نظامی باز نمی گردد، بلکه مجموعه‌ای از عوامل به ویژه حمایت عمومی مردم از حاکمیت، دیپلماسی فعال و رفع مسائل اقتصادی از عوامل موثر در ارتقای سطح بازدارندگی کشور به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت بالا بردن سطح بازدارندگی کشور در عرصه های مختلف، بیان کرد: از نگاه بنده بازدارندگی تابعی از داشتن قدرت در داخل کشور است. قدرت نیز اشکال مختلفی دارد. یکی از بخش های قدرت، به حوزه تسلیحات باز می‌گردد، اما در حقیقت قدرت از اصول مختلفی بر می‌خیزد؛ به عنوان مثال حمایت عمومی مردمی از حاکمیت و همراهی و رضایت از حاکمیت خود قدرت آفرینی بزرگی برای ارتقای سطح بازدارندگی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر در سطح بازدارندگی موضوع دیپلماسی نقش تعیین کننده‌ای بر عهده دارد. می توان از طریق دیپلماسی مسیر گفت وگو را پیمود و خطرات را کاهش داد. از سوی دیگر اینکه ما بتوانیم نقاط آسیب پذیری داخلی را کاهش دهیم خود از منابع قدرت آفرینی است. از نگاه بنده قدرت آفرینی در یک حوزه خلاصه نمی شود و برای ارتقای سطح بازدارندگی باید این مجموعه باهم دیده شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: از نگاه بنده این مجموعه باید باهم دیده شود. زمانی که در جامعه آرامش حاکم شود و مشکلات مردم مرتفع گردد، سطح بازدارندگی نیز بالا می رود. طبیعتا اصل مسائل اقتصادی تحت تاثیر تحریم های ظالمانه و تحریک هایی است که از سوی دشمن رقم می خورد. بزرگ ترین دشمن ملت ایران اسرائیل است. از روز اول و لحظه اول موفقیت آقای پزشکیان در انتخابات که امیدی در بین مردم  ایجاد شده بود و دنیا نیز می‌توانست همراه شود، رژیم صهیونیستی این اتفاقات منطقه را رقم زد.

وی در ادامه تاکید کرد: اقتصاد کشور تحت تاثیر سیاست خارجی قرار دارد. توجه به هر کدام از این حوزه سبب می شود تا آسیب پذیری کشور کاهش یابد و عاملی برای ارتقای سطح بازدارندگی کشور است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره