logo
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

تست بزاق برای ردیابی سریع سرطان پروستات ابداع شد

منبع
مهر
بروزرسانی
تست بزاق برای ردیابی سریع سرطان پروستات ابداع شد

مهر/محققان یک تست سریع بزاق برای شناسایی مردان در معرض ابتلا به سرطان پروستات ابداع کرده اند. 

 به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این تست ساده که در خانه نیز قابل انجام است، عوامل ژنتیکی که افراد را مستعد ابتلا به بیماری می کند را نشان می دهد و به این ترتیب جان هزاران نفر را نجات می دهد.

ردیابی سریع سرطان پروستات احتمال درمان موفقیت آمیز را بیشتر می کند. تست نوآورانه جدید شاخه های ژنتیک مرتبط با بیماری را تحلیل می کند.تحقیق«بارکد۱» که توسط انستیتو تحقیق سرطان لندن و صندوق سلامت همگانی رویال مارسدن انگلیس انجام شد، احتمالا روند درمان سرطان پروستات را دگرگون می کند.

راس الس پروفسور انستیتو تحقیقاتس سرطان در این باره می گوید:ما نشان دادیم یک تست بزاق ساده می تواند مردانی با ریسک بالای ابتلا به بیماری را باتوجه به ساختار ژنتیک آنها شناسایی کند و ابزاری کارآمد برای شناسایی اولیه سرطان است.

محققان از نمونه بزاق برای محاسبه امتیاز خطر چند ژنی سرطان پروستات (PRS) بیش از ۶۰۰۰ مرد اروپایی استفاده کردند. همه شرکت‌کنندگان بین ۵۵ تا ۶۹ سال داشتند یعنی سنی که در آن خطر سرطان پروستات افزایش می‌یابد.

PRSها براساس ۱۳۰ شاخه ژنتیک انجام شدند که بسیاری از آنها موروثی هستند و از طریق مطالعات مربوط به DNA صدها هزار مرد با سرطان پروستات مرتبط است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره