نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

نکاتی جالبی در مورد کهکشان ها

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ بر اساس یافته‌‌های جدید، کهکشان ما در مرکز یک فضای خالی کیهانی عظیم به وسعت دو میلیارد سال نوری قرار دارد؛ فضایی که تا به حال نظیر آن مشاهده نشده است. کیهان‌شناسان پی بردند چگالی ماده در این نواحی بیست درصد کمتر از چگالی ماده در نقاط دیگر کیهان است، آنها تاکید کردند اصولا چنین فضای تهی نباید وجود داشته باشد و اگر چنین فضایی در عالم باشد، به این معنی است که احتمالا فهم ما از کیهان مشکل دارد.
بر اساس یک اصل بنیادی در کیهان‌شناسی به نام اصل کیهان‌شناختی، ماده در کیهان باید در مقیاس‌های بزرگ به طور یکنواخت توزیع شده باشد. دلیل اهمیت این موضوع این است که دانشمندان با فرض یکنواختی می‌توانند همان قوانین فیزیکی را که برای اجسام نزدیک به کار می‌برند، برای اجرام دوردست کیهان نیز اعمال کنند. به عبارت دیگر، همه چیز تحت قوانین جهانی یکسان عمل می‌کند.
اما گیر افتادن کهکشان راه شیری در این محیط تهی از ماده نسبت به کهکشان‌های اطرافش کمی عجیب به نظر می‌رسد. زیرا حتی باعث تحریف واقعیت می‌شود، یعنی با توجه موقعیتمان نمی‌توانیم نرخ سرعت انبساط کیهان که موجب دور شدن کهکشان‌ها از هم می‌شود را به درستی درک کنیم.
جهان قابل مشاهده بیش از ۲ تریلیون کهکشان وجود دارد و کهکشان ما، راه شیری، تنها یکی از میلیاردها کهکشان در کیهان به شمار می‌رود. فکر کردن در خصوص کیهان مغز هر متفکری را به چالش می‌کشد

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره