نماد آخرین خبر

«کیف انرژی»؛ نیروگاه خورشیدی قابل حمل برای تامین روشنایی و شارژ در هر مکان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
«کیف انرژی»؛ نیروگاه خورشیدی قابل حمل برای تامین روشنایی و شارژ در هر مکان

ایسنا/یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به بومی‌سازی کیف انرژی شده که در واقع یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت میکرو و قابل حمل است و به افراد امکان می‌دهد تا از انرژی پاک خورشید در هر مکانی استفاده کنند.

سید موسی آیتی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آنها، گفت: ما در این شرکت در حوزه الکترونیک قدرت، ابزار دقیق و باتری‌ها فعالیت می‌کنیم و تاکنون موفق به طراحی و تولید محصولات متعددی در این حوزه شده‌ایم که برای ۶ مورد از آنها مانند سیستم مدیریت باتری و ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی، نشان دانش‌بنیان را نیز اخذ کرده‌ایم. در مجموع، حدود ۴۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت ما طراحی شده است.

وی در توضیح کاربرد سامانه مدیریت باتری، افزود: در بسیاری از صنایع مانند پتروشیمی، نفت و گاز، نیروگاه‌ها، شرکت‌های تولید و توزیع برق، بیمارستان‌ها و ... از باتری‌خانه‌ها برای تامین برق اضطراری استفاده می‌شود. این باتری‌خانه‌ها معمولا شامل تعداد زیادی باتری (۱۰ تا ۱۰۰ یا بیشتر) با ظرفیت‌های بالا (۲۰۰ تا ۴۰۰ آمپر ساعت) و قیمت‌های گزاف (۱۴ تا ۲۵ میلیون تومان) هستند. با توجه به هزینه بالای این باتری‌ها و عمر نسبتاً کوتاه آنها (۳ تا ۵ سال)، پایش و نگهداری مستمر آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیتی ادامه داد: سامانه مدیریت باتری (BMS) ما با مانیتورینگ پارامترهای اساسی باتری‌ها از جمله ظرفیت، سلامت، شارژ و دشارژ، بالانس، گزارش‌گیری و اتصال به مرکز دیسپاچینگ، به طور چشمگیری طول عمر و کارایی باتری‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، اپراتورها می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار جامع مانیتورینگ شرکت، به طور کامل بر وضعیت باتری‌ها و عملکرد کلی باتری‌خانه نظارت داشته باشند.

رئیس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان در خصوص بزرگترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: در این شرکت به سرمایه انسانی خود به عنوان مهم‌ترین دارایی‌مان بها می‌دهیم. متخصصان و مهندسان ما، همگی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور هستند و با تکیه بر دانش و خلاقیت خود، در طول یک دهه فعالیت شرکت، موفق به توسعه و ارائه ۴۰ محصول متنوع در حوزه الکترونیک قدرت، ابزاردقیق و باتری‌ها شده‌اند.

وی با بیان این‌که از این میان، ۶ محصول به دلیل دارا بودن معیارهای لازم، موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان شده‌اند که سیستم مدیریت باتری (BMS) نیز یکی از آنها به شمار می‌رود، ادامه داد: سیستم مدیریت باتری (BMS) ما، در حال حاضر در نوع خود در کشور بی‌نظیر است. امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول، آن را در زمره تولیدات شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه ذخیره‌سازی انرژی قرار می‌دهد.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار کرد: ما در این شرکت، در حوزه انرژی فعالیت می‌کنیم و مفتخریم که طیف متنوعی از محصولات را به مشتریان خود ارائه دهیم. یکی از محصولات منحصر به فرد ما، کیف انرژی نام دارد که در واقع یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت میکرو و قابل حمل است. این کیف شامل پنل‌های خورشیدی، باتری، بردهای کنترلی و شارژر است و به افراد امکان می‌دهد تا از انرژی پاک خورشید استفاده کنند.

آیتی ادامه داد: می‌توان از کیف انرژی برای روشن کردن لامپ‌ها، چادرها و سایر تجهیزات در شب استفاده کرد. همچنین کیف انرژی می‌تواند تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را شارژ کند. این محصول، همراهی ایده‌آل برای طبیعت‌گردان، کوهنوردان و کمپینگ است.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، این محصول، منبع انرژی پاک و قابل اعتمادی برای عشایر و کشاورزان در مناطق کمتربرخوردار است. کیف انرژی در ظرفیت‌ها و توان‌های مختلف تولید می‌شود و می‌تواند تا پنج ساعت روشنایی در شب را تامین کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این محصول در نقاط مختلف کشور به فروش رفته و مورد استقبال عشایر، کشاورزان و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی قرار گرفته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره