نماد آخرین خبر

کفپوش نانویی برای ایجاد گرمایش در ساختمان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کفپوش نانویی برای ایجاد گرمایش در ساختمان

ایسنا/ یکی از شرکت‌های تولیدکننده کفپوش به تازگی نمونه اولیه کفپوشی را آزمایش کرده که روی آن با جوهر گرافنی مدارهایی تعبیه شده است که با کمک یک منبع برق با ولتاژ کم می‌تواند گرمای مطبوعی را ایجاد کند.

شرکت استیرکرفت (Staircraft) بعنوان یکی از سازندگان تخصصی کفپوش، از جوهر گرافنی شرکت هِی‌دِیل (Haydale) استفاده می‌کند. این شرکت از گرافن برای توسعه کفپوش‌هایی استفاده می‌کند که می‌توان از آن برای سیستم‌های گرمایشی مقرون به صرفه بهره‌ برد و همچنین نصب آسانی را برای شرکت‌ها به ارمغان می‌آورد.

استیرکرفت نمونه اولیه این کف‌پوش‌ها را تولید و استفاده آزمایشی از آنها را آغاز کرده است. به تازگی مسؤولان شرکت هِی‌دِیل از این نمونه در حال آزمایش درشرکت استیرکرفت بازدید کردند. در آزمایشی که استیرکرفت انجام داده و گزارش آن را منتشر کرده است، نتایج دلگرم‌کننده‌ای به چشم می‌خورد و اکنون استیرکرفت به دنبال جمع‌آوری داده‌های بیشتری است تا پیش از عرضه تجاری این محصول به مشتریان، داده‌های بیشتری را بررسی کند.

به نقل از ستاد نانو، دکتر لوک ویل از شرکت استیرکرفت از انجام آزمایش‌های متعددی روی جوهرهای مختلفی خبر داد و در نهایت جوهر پیشنهادی شرکت هِی‌دِیل نیز مورد آزمایش قرار گرفت. وی می‌گوید: ما در ابتدا مطمئن نبودیم که آیا این مفهوم کار می‌کند یا خیر. ما تعدادی جوهر از تامین‌کنندگان مختلف و هِی‌دِیل را امتحان کرده‌ایم. یکنواختی و قابلیت استفاده از جوهر رسانای انعطاف‌پذیر هِی‌دِیل ما را تحت تاثیر قرار داده است. 

با استفاده از جوهرهای عامل‌دار هِی‌دِیل روی کف‌پوش‌ها، این امکان به وجود می‌آید که با اعمال ولتاژ روی مدارهایی که این جوهرها ایجاد کرده‌اند، بتوان گرمایش از کف مطبوعی را ارائه داد. ولتاژ مورد نظر بسیار کم بوده و گزینه‌ مناسبی برای گرم کردن خانه است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره