نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

تولید اسپری ضدتعریق و پودر رفع گرفتگی عضلات در آستانه راهپیمایی اربعین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تولید اسپری ضدتعریق و پودر رفع گرفتگی عضلات در آستانه راهپیمایی اربعین

ایسنا/یک شرکت‌ دانش‌بنیان فعال در حوزه محصولات بهداشتی و سلامت در آستانه اربعین حسینی، تولید رسمی محصولات ویژه راهپیمایان اربعین را با هدف حفظ سلامت و کمک به شرکت کنندگان در این مراسم آغاز کرد.

بیتا مهروی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص فعالیت‌های این شرکت، گفت: شرکت دانش بنیان دانشگاهی ما مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران، اولین شرکت کاملا تخصصی در زمینه محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی شخصی‌سازی شده (Personalized cosmetics) با مواد صد در صد طبیعی به کمک فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی است. این شرکت از بدو تاسیس با تکیه بر دانش سرمایه‌های انسانی خود و انتقال فناوری‌های نوین و به‌کارگیری آن توانسته است رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. گستره خدمات و محصولات این شرکت در حوزه آموزشی فناوری‌های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، آرایشی بهداشتی و طب سنتی، تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی شخصی‌سازی شده (متناسب با خصوصیات و ویژگی‌های هر شخص و با مشاوره با پزشکان متخصص پوست و مو، طب سنتی، مزاج شناسی، تغذیه و داروساز) با استفاده از بهترین مواد اولیه و کاملا طبیعی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه، درخصوص محصولات ویژه اربعین حسینی این شرکت، گفت: این محصولات بر حسب رفع نیازهای زائرین بر حسب  بازخوردهای سال‌های گذشته طراحی و تولید شده‌اند.

وی پودر ضد عرق سوز شدن را از جمله محصولات ویژه اربعین برشمرد و اظهار کرد: در پیاده روی اربعین تماس طولانی مدت پوست با رطوبت و گرما، منجر به سائیدگی پوست، عرق‌سوز ‌شدن و التهاب پوست می‌شود. در راستای حل این چالش، ما اقدام به تولید پودری کردیم که دارای خاصیت آنتی باکتریال، جذب رطوبت مازاد، خنک‌ کردن پوست و حفظ لطافت و رطوبت پوست، کاهش درد و التهاب، کاهش‌تعرق در نواحی‌ای مانند زیر بغل و کشاله ران و خوشبوکنندگی کفش است.

به گفته مهروی، اسپری ضد تعریق نیز از دیگر محصولات کاربردی جهت رفع نیاز زائران در اربعین حسینی است که بدون ایجاد سردرد، آبرسان و خنک کننده بوده و به جلوگیری از گرمازدگی کمک می‌کند.

وی به صابون‌های خمیری حاوی کالاندولا اشاره کرد و گفت: این صابون‌ها دارای خاصیت ضد التهاب، تسکین دهنده سوزش و خارش التهابات، اگزما و خشکی‌های پوست هستند که طبق بازخوردی که از زائران در سال‌های گذشته گرفتیم، به این نتیجه رسیدیم یکی از الزامات در اربعین حسینی است.

مهروی، پودر رفع خستگی و گرفتگی عضلات را که به دلیل داشتن سولفات منیزیم، خاصیت رفع گرفتگی عضلات را دارد، از دیگر محصولات اربعینی خواند و افزود: این پودر سبب نرمی و لطافت پوست، تسکین دهنده عضلات، رفع استرس، خستگی و تاثیر بر روی جریان خون می‌شود، همچنین خاصیت آروماتراپی دارد.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه این شرکت مسؤولیت پذیری اجتماعی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: شرکت با راه‌اندازی بخش کارآفرینی اجتماعی (آموزش و اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانواده و خانواده‌های بیماران نیازمند)، زمینه درآمدزایی را برای آنها فراهم کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره