نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

«راکت لب» یک ماهواره خصوصی رصد زمین را به مدار پرتاب کرد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ ماهواره ژاپنی رصد زمین با موشک «الکترون» شرکت «راکت لب» راهی مدار زمین شد.

 شرکت «راکت لب»(Rocket Lab) روز دوم اوت یک ماهواره رادار رصد زمین را به مدار پرتاب کرد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «الکترون»(Electron) در ساعت ۱۲:۳۹ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از پایگاه پرتاب راکت لب در نیوزیلند بلند شد. این پرتاب ابتدا برای روز سه‌شنبه ۳۰ ژوئیه در نظر گرفته شده بود اما آب‌وهوای بد آن را چند روز به تعویق انداخت.

الکترون یکی از ماهواره‌های رادار دیافراگم مصنوعی «استریکس»(Strix) شرکت ژاپنی «سینسپکتیو»(Synspective) را به مدار پایین زمین برد. راکت لب در توضیح ماموریت نوشت: شبکه ماهواره‌ای سینسپکتیو برای ارائه تصاویری طراحی شده است که می‌توانند تغییرات سطح زمین را در سطح میلی‌متری از فضا نشان دهند.

این شبکه ماهواره‌ای در حال گسترش از طریق ۱۶ پرتاب موشک الکترون ساخته خواهد شد که پنج مورد از آنها اکنون انجام شده‌اند.

در این ماموریت همه چیز طبق برنامه پیش رفت. ماهواره استریکس حدود ۵۷ دقیقه پس از پرتاب در یک مدار دایره‌ای واقع در ۵۴۳ کیلومتری زمین مستقر شد. این نهمین پرتاب راکت لب در سال ۲۰۲۴ و پنجاه و یکمین ماموریت این شرکت به طور کلی بود.

راکت لب در حال کار کردن روی اولین مرحله موشک الکترون ۱۸ متری قابل استفاده مجدد است. به عنوان مثال، این شرکت در چندین ماموریت پیشین، تقویت‌کننده‌ها را از اقیانوس بیرون آورده و حتی یک موتور را دوباره به جریان انداخته است.

ظاهرا چنین فعالیت‌هایی برای این ماموریت جدید برنامه‌ریزی نشده بود. در شرح ماموریت راکت لب چیزی درباره بیرون آوردن تقویت‌کننده ذکر نشده و در جریان پخش اینترنتی نیز درباره آن صحبت نشده است.

 
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره