نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

ماه‌نورد «وایپر» را نجات دهید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ماه‌نورد «وایپر» را نجات دهید

ایسنا/ به دنبال اعلام تصمیم ناسا مبنی بر متوقف کردن ماموریت «وایپر»، بیش از ۲۰۰۰ حامی علوم فضایی در یک نامه از قانون‌گذاران آمریکا خواستند تا بودجه ناسا را برای ادامه ماموریت اضافه کنند.

 به نظر می‌رسد که قرار نیست ماموریت «وایپر»(VIPER) ناسا بدون مبارزه متوقف شود.

به نقل از فست کمپانی، پس از اینکه ناسا به طور غیرمنتظره‌ای اعلام کرد از ماموریت وایپر کنار کشیده است، طرفداران علوم سیاره‌ای از کنگره آمریکا خواستند تا وارد عمل شود. بیش از ۲۰۰۰ حامی از مهندسان گرفته تا علاقه‌مندان فضا نامه‌ای را به رهبری «انجمن سیاره‌ای آمریکا» امضا کردند و از قانونگذاران این کشور خواستند که این برنامه را دوباره به بودجه ناسا اضافه کنند.

ناسا اعلام کرد که ماموریت وایپر را به دلیل کمبود بودجه، افزایش هزینه‌ها و تاخیر در برنامه لغو می‌کند.

در این نامه آمده است: وایپر همچنان یک بخش کلیدی از نقشه آمریکا برای بازگشت به ماه است و بدون آن، آمریکا در خطر از دست دادن موقعیت خود در اکتشاف ماه قرار خواهد گرفت. خطرات سایر ماموریت‌های ناسا از جمله بازگشت فضانوردان به ماه به عنوان بخشی از برنامه «آرتمیس»(Artemis) نیز به دلیل از دست دادن دانش پیرامون زمین و قطب جنوب ماه افزایش خواهند یافت.

این نامه درباره هزینه نیز صحبت می‌کند. در ادامه نامه آمده است: ناسا پیشتر ۴۵۰ میلیون دلار را برای این ماه‌نورد صرف کرده است. اکنون این آژانس فضایی قصد دارد به جای ادامه ماموریت، ۳۲۳ میلیون دلار دیگر را برای پرتاب یک شبیه‌ساز جرم خنثی هزینه کند.

ماه‌نورد وایپر قرار بود در اواخر سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب شود تا به برخی از پرسش‌ها پیرامون محل یخ آب و سایر منابع روی ماه پاسخ دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره