نماد آخرین خبر

ربات در محیط‌های خطرناک هسته‌ای جایگزین انسان می‌شود

منبع
مهر
بروزرسانی
ربات در محیط‌های خطرناک هسته‌ای جایگزین انسان می‌شود

مهر/یک استارتاپ هوش مصنوعی در انگلیس مشغول طراحی رباتی است که جایگزین افرادی می شود که فعالیت هایی در محیط خطرناک انجام می دهند و می تواند در محیط هایی با تهدید هسته ای فعالیت کند.

 به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت آکسفورد دینامیکس ربات «استرایدر» را با توجه به قرارداد یک میلیون پوندی با وزارت دفاع این کشور توسعه داده است. هدف این پروژه ارتقای ایمنی در محیط هایی با تهدیدهای شیمیایی، زیست شناختی یا هسته ای و همچنین مناطقی با سطح اشعه های مرگبار است.

ربات مذکور می تواند مواد آلوده را جمع آوری و آنها را در محفظه هایی مهر و موم کند و همچنین فعالیت هایی نیمه خودران انجام دهد. این ربات با استفاده از فناوری های پیشرفته مانند مادون سرخ، رادار و لیدار ناوبری می کند.

مایک لاوتون یکی از مدیران آکسفورد دینامیکس در بیانیه ای گفت: در نهایت ما تصمیم داریم ۱۰۰ یا شاید هزار و حتی ۱۰ هزار ربات استرایدر برای بهبود جامعه به کار گیریم.

این شرکت انگلیسی طراحی ربات را در ماه نوامبر آغاز کرده و تصمیم دارد آن را تا ماه سپتامبر به آزمایشگاه علوم و فناوری دفاع انگلیس تحویل دهد. همچنین آکسفورد دینامیکس تصمیم دارد با یکپارچه سازی نرم افزار AVIS AI در ربات هایش، قابلیت های آنها را ارتقا دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره