نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

تاخیر در پرتاب ماموریت «کرو ۹» به خاطر فضاپیمای سرگردان «استارلاینر»

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تاخیر در پرتاب ماموریت «کرو ۹» به خاطر فضاپیمای سرگردان «استارلاینر»

ایسنا/ ناسا ممکن است به خاطر بازگرداندن فضانوردان «استارلاینر» به زمین، ماموریت «کرو ۹» را به تاخیر بیاندازد.

نزدیک به دو ماه از ورود فضاپیمای «استارلاینر»(Starliner) شرکت «بوئینگ»(Boeing) به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» برای اولین پرواز آزمایشی سرنشین‌دار آن می‌گذرد.

به نقل از گیزمودو، با وجود چندین اتفاق ناگوار فنی که بازگشت استارلاینر را به زمین به تاخیر انداخته‌اند، ناسا همچنان اصرار دارد که این وسیله نقلیه قادر به آوردن خدمه به زمین است. گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که ناسا سعی دارد گزینه‌هایی را برای بازگرداندن ایمن دو فضانورد به خانه پیدا کند.

مقامات ناسا در نظر دارند پرتاب ماموریت «کرو ۹»(Crew 9) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) را از ۱۸ اوت به ۲۴ سپتامبر به تعویق بیندازند و به جای چهار فضانورد، دو فضانورد را در کپسول «دراگون»(Dragon) قرار دهند تا به خدمه استارلاینر امکان دهند برای سفر خود به زمین در وسیله نقلیه دیگری سوار شوند. این حرکت نشان‌دهنده شکست اولین سفر سرنشین‌دار استارلاینر به ایستگاه فضایی بین‌المللی است و تأیید می‌کند که به رغم تلاش‌های ناسا برای کم‌اهمیت جلوه دادن مشکلات فضاپیما، این وسیله برای آوردن فضانوردان به زمین مناسب نیست.

استارلاینر در روز پنجم ژوئن با موشک «اطلس ۵»(Atlas V) شرکت «ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی»(ULA) پرتاب شد که حامل «بوچ ویلمور»(Butch Wilmore) و «سونی ویلیامز»(Sunni Williams) فضانوردان ناسا بود. استارلاینر یک روز بعد به آزمایشگاه مداری رسید.

در طول نزدیک شدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی، پنج پیشران فضاپیما از کار افتادند و پنج نشت هلیوم رخ داد که یکی از آنها پیش از بلند شدن فضاپیما شناسایی شد. این ماموریت ابتدا قرار بود هشت روز طول بکشد اما بازگشت استارلاینر به زمین برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد تا گروه ماموریت یک مجموعه‌ از آزمایش‌ها را برای جمع‌آوری داده‌های بیشتر درباره این وسیله نقلیه دردسرساز انجام دهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره