نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

فضاپیمای «سیگنوس» امروز به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فضاپیمای «سیگنوس» امروز به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسد

ایسنا/ فضاپیمای رباتیک «سیگنوس» امروز به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسد و با کمک بازوی رباتیک ایستگاه، اتصال خود را به آن برقرار می‌کند.

 فضاپیمای رباتیک «سیگنوس»(Cygnus) شرکت «نورثروپ گرومن»(Northrop Grumman) که روز یکشنبه پرتاب شد، قرار است امروز سه‌شنبه ششم اوت به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد.

به نقل از اسپیس، بازوی رباتیک ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از رسیدن سیگنوس آن را خواهد گرفت تا به ایستگاه متصل شود.

سیگنوس روز یکشنبه چهارم اوت با موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) پرتاب شد.

ماموریت باری کنونی به عنوان «NG-21» شناخته می‌شود زیرا این بیست و یکمین پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای یکی از فضاپیماهای خانواده سیگنوس است. این فضاپیمای رباتیک حدود ۳۷۲۰ کیلوگرم غذا، آزمایش‌های علمی و سایر محموله‌ها را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رساند.

یکی از آزمایش‌ها موسوم به «روتیفر-بی۲»(Rotifer-B2) بررسی خواهد کرد که چگونه پرواز فضایی بر مکانیسم‌های ترمیم DNA در یک گونه از چرخان‌تباران موسوم به «آدینتا وگا»(Adineta vaga) تأثیر می‌گذارد.

مقامات ناسا در توضیح آزمایش روتیفر-بی۲ نوشتند: این موجودات ریز اما پیچیده به دلیل توانایی خود در مقاومت کردن در شرایط ناملایم از جمله دوزهای تشعشع تا ۱۰۰ برابر بیشتر از توانایی سلول‌های انسانی شناخته شده‌اند. روتیفر-بی۲ می‌تواند درک کلی را درباره آسیب DNA و مکانیسم‌های ترمیم بهبود ببخشد تا کاربردهای آن را روی زمین محقق کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره