نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

دسترسی به آب آشامیدنی سالم با قرص جوشان ضدعفونی کننده آب

منبع
مهر
بروزرسانی
دسترسی به آب آشامیدنی سالم با قرص جوشان ضدعفونی کننده آب

مهر/ پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید قرص ضدعفونی کننده جوشان آب آشامیدنی شده اند.

 به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این محصول به صورت قرص جوشان در مقیاس‌های یک، ۱۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ لیتر موجود است؛ این قرص ها که بدون عوارض جانبی است که میکروارگانیسم‌های موجود در آب را برای جلوگیری از وبا، اسهال خونی، حصبه و سایر بیماری‌های منتقله از طریق آب تنها در ۳۰ دقیقه از بین میبرد.

محصول ضد عفونی نوشاب نه تنها به عنوان ضدعفونی کننده منتخب سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی آمریکا شناخته می‌شود بلکه ارگان‌هایی نظیر هلال احمر و صلیب سرخ نیز آن را توصیه کرده‌اند.

قرص های ضدعفونی کننده آب نوشاب می توانند به عنوان یکی از ملزومات مهم در شرایط بحرانی و اضطراری، جنگ و سایر بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و خشکسالی و در اماکنی که دسترسی به آب آشامیدنی سالم وجود ندارد مورد استفاده قرار گیرند.

قرص ضدعفونی کننده یک لیتری در مصارف فردی در حجم کم مثل قمقمه، فلاسک و پارچ در شرایط اضطراری مثل کمپینگ، کوهنوردی، رزم و شرایط بحران نظیر سیل و زلزله و قرص ١٠ لیتری در مصارف آب در حجم متوسط مثل دبه، کلمن و مخازن آب سرد کن در مصارف اقتصادی آب و شرایط خاص نظیر مناطق محروم، کمپ ها، پادگانها و شرایط بحران نظیر سیل و زلزله استفاده می شود.

قرص جوشان ضدعفونی آب که قابلیت تصفیه و ایمن کردن آب در ۳۰ دقیقه را دارد در برابر تیفوئید، سالمونلاتیفی، شیگلاسونی، اشرشیا کولی، ویبربوکلرا، استریتوکوک فاکالی، شیستوزومیازیس و ... موثر است.

برای استفاده از قرص کافی است آن را در ظرف محتوی آب بیندازید و صبر کنید تا قرص کاملا در آب حل شود. پس از ۳۰ دقیقه از زمان حل شدن کامل قرص، آب آشامیدنی قابل مصرف است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره