نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
علم و تکنولوژی

پرتاب ماهواره‌های «استارلینک» در دقایق پایانی لغو شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ پرتاب موشک «فالکون ۹» که قرار بود ۲۳ ماهواره «استارلینک» را به مدار زمین ببرد، متوقف شد و «اسپیس‌ایکس» دلیل خاصی را برای این کار ارائه نکرد. 

 شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) روز یکشنبه ۱۱ اوت پرتاب ۲۳ ماهواره «استارلینک»(Starlink) را در آخرین دقیقه شمارش معکوس متوقف کرد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) قرار بود روز یکشنبه به همراه ۲۳ ماهواره استارلینک از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا بلند شود.

اسپیس‌ایکس تلاش را برای پرتاب ادامه داد اما نهایتا آن را در ۴۶ ثانیه باقی‌مانده از شمارش معکوس لغو کرد. این شرکت هیچ دلیلی را برای توقف پرتاب اعلام نکرد اما در حساب ایکس خود نوشت که موشک در سلامت کامل است و برای پرتاب دیگر در روز دوشنبه ۱۲ اوت آماده خواهد بود.

اگر فالکون ۹ پرواز کند و همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین مرحله آن حدود هشت دقیقه پس از پرتاب به زمین باز خواهد گشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد. به گفته اسپیس‌ایکس، اگر این ماموریت انجام شود، هفدهمین پرتاب و فرود را برای این تقویت‌کننده ویژه رقم خواهد زد.

مرحله بالایی فالکون ۹، ماهواره‌های استارلینک را حدود ۶۴ دقیقه پس از پرتاب در مدار پایین زمین مستقر خواهد کرد.

پرتاب ماهواره‌های «استارلینک» در دقایق پایانی لغو شد

پرتاب برنامه‌ریزی‌شده روز یکشنبه بخشی از آخر هفته شلوغ اسپیس ایکس بود. این شرکت صبح روز شنبه ۱۰ اوت ۲۱ ماهواره استارلینک را از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال پرتاب کرد.

یک موشک فالکون ۹ دیگر نیز در روز یکشنبه ۱۱ اوت برای بیست و دومین بار پرتاب شد و دو ماهواره «ماموریت پهن‌باند ماهواره شمالگان»(ASBM) را در ساعت ۲۲:۰۲ شب به وقت منطقه زمانی شرقی از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به مدار زمین برد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره