نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

چین پهپادی را با ظرفیت بی‌سابقه ۳ تنی آزمایش کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چین پهپادی را با ظرفیت بی‌سابقه ۳ تنی آزمایش کرد

ایسنا/این هواپیما می‌تواند تا ارتفاع ۲۴ هزار پا بالا برود و تا ۲۲۰۰ کیلومتر پرواز کند.

صنعت هواپیماهای بدون سرنشین در چین رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و به تازگی به نقطه عطف مهمی رسیده است.

این کشور موفق به پرواز آزمایشی یک پهپاد بومی قادر به حمل ۳.۲ تن محموله شده است که بیشترین ظرفیت بارگیری تاکنون است.

هواپیمای بدون سرنشین SA750U توسط یک سازنده واقع در استان هونان ساخته شده است.

این پرواز آزمایشی ۴۰ دقیقه به طول انجامید و پیشرفت‌های عمده در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین در چین را برجسته کرد.

به گفته کارشناسان این صنعت، پهپاد SA750U به دلیل ظرفیت بارگیری زیاد خود می‌تواند به طور بالقوه لجستیک جهانی را متحول کند.

مشخصات فنی قابل توجه

پهپاد SA750U که توسط شرکت فناوری هوانوردی هونان شان‌هه هویایو(Hunan Shanhe Huayu) توسعه یافته است و دارای حداکثر وزن قابل توجه ۷.۵ تن است که این پهپاد را قادر می‌سازد تا محموله‌های قابل توجهی را به طور موثر حمل کند.

همچنین این پهپاد سرعت قابل توجه ۳۰۸ کیلومتر در ساعت دارد و به لطف این سرعت می‌تواند مسافت‌های زیادی را به سرعت طی کند و به راه حلی امیدوارکننده برای چالش‌های مختلف لجستیکی تبدیل شود.

علاوه بر این، این پهپاد باری می‌تواند تا ارتفاع ۲۴ هزار فوت(۷۳۰۰ متر) ارتفاع بگیرد که به آن امکان می‌دهد از فراز اکثر موانع و شرایط آب و هوایی نامطلوب حرکت کند. این به نوبه خود عملکرد قابل اعتماد آن را در شرایط مختلف تضمین می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این هواپیمای بدون سرنشین، بُرد قابل توجه آن است. بر اساس گزارش رویترز، این پهپاد می‌تواند تا مسافت ۲۲۰۰ کیلومتری پرواز کند که این امر باعث می‌شود این پهپاد قادر به تحویل‌های دوربرد باشد.

پیشرفت قابل توجه

پرواز آزمایشی موفقیت آمیز SA750U نشان دهنده جدیدترین دستاورد در توالی پیشرفت‌های نوآورانه است که در ماه‌های اخیر توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است.

در اوایل این ماه، یک شرکت مستقر در استان سیچوان آزمایشی را با یک پهپاد با ظرفیت حمل ۲ تن انجام داد و دو ماه پیش از آن شرکت دولتی صنعت هوانوردی چین آزمایشاتی را با یک پهپاد طراحی شده برای حمل ۷۰۰ کیلوگرم بار انجام داد.

این پیشرفت‌ها همچنین نشان‌دهنده رقابت در میان تولیدکنندگان چینی است که همگی تلاش می‌کنند تا مرزهای فناوری هواپیماهای بدون سرنشین را درنوردند و خود را به عنوان پیشگامان در این حوزه‌ی به سرعت در حال توسعه معرفی کنند.

در همین حال، کارشناسان در این صنعت در مورد توانایی پهپادهای باری برای تحول حوزه لجستیک ابراز اطمینان می‌کنند. انتظار می‌رود این وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین به طور قابل ملاحظه‌ای مدت زمان تحویل و هزینه‌های حمل و نقل را به ویژه در مناطق دورافتاده یا صعب‌العبور کاهش دهند.

علاوه بر این، توانایی آنها برای عملیات بدون اتکا به زیرساخت‌های هوانوردی معمولی مانند باند فرود و برخاست، آنها را به ویژه برای محیط‌های شهری پرجمعیت یا مناطق با توسعه زیرساخت‌های محدود جذاب می‌کند.

ردپای رو به رشد پهپادی چین

چین پیشرفت قابل توجهی در تحویل پهپادهای تجاری داشته است. دولت چین رسما به اهمیت اقتصادی ارتفاعات کم پی برده است.

دولت چین در یک گزارش اخیر، نقش تحرک عمودی را که توسط هواپیماهای بدون سرنشین فعال می‌شود، به ‌عنوان «نیروی مولد جدید» با کاربردهای بالقوه در بخش‌های مختلف از جمله حمل ‌و نقل مسافر و بار، کشاورزی و واکنش اضطراری برجسته کرده است.

چین از طریق تلاش‌های مداوم با هدف تسهیل مقررات فضای هوایی و ارائه مشوق‌هایی برای پیشرفت در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین در تلاش است تا خود را به عنوان یک رهبر برجسته در صنعت جهانی هواپیماهای بدون سرنشین معرفی کند.

گفته می‌شود پرواز آزمایشی موفقیت آمیز SA750U به طور قابل توجهی پیشرفت در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین جهانی را افزایش می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره