نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

یک ایرانی در میان سرنشینان جدیدترین ماموریت شرکت «بلو اوریجین»

منبع
ايسنا
بروزرسانی
یک ایرانی در میان سرنشینان جدیدترین ماموریت شرکت «بلو اوریجین»

ایسنا/موشک «نیو شپرد» شرکت «بلو اوریجین» روز پنجشنبه ۲۹ اوت هشتمین ماموریت سرنشین‌دار خود را انجام خواهد داد و شش سرنشین از جمله دکتر «ایمان جهانگیر» متخصص قلب ایرانی-آمریکایی را به فضا خواهد فرستاد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت «بلو اوریجین»(Blue Origin) این هفته هشتمین پرواز فضایی سرنشین‌دار خود را انجام خواهد داد.

به نقل از اسپیس، شرکت بلو اوریجین متعلق به «جف بزوس»(Jeff Bezos) روز پنجشنبه ۲۹ اوت را برای جدیدترین ماموریت گردشگری فضایی زیرمداری خود موسوم به «NS-26» هدف قرار داده است.

موشک قابل استفاده مجدد «نیو شپرد»(New Shepard) قرار است ساعت ۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از تاسیسات بلو اوریجین در غرب تگزاس بلند شود. پخش زنده پرتاب از ساعت ۸:۲۰ به وقت منطقه زمانی شرقی آغاز خواهد شد.

شش نفر در ماموریت NS-26 پرواز خواهند کرد که عبارتند از «نیکولینا الریک»(Nicolina Elrick) نیکوکار و کارآفرین، «راب فرل»(Rob Ferl) استاد دانشگاه، «یوجین گرین»(Eugene Grin) تاجر، دکتر «ایمان جهانگیر»(Eiman Jahangir) متخصص قلب ایرانی-آمریکایی، «کارسن کیچن»(Karsen Kitchen) دانشجو و «افرایم رابین»(Ephraim Rabin) کارآفرین.

یک ایرانی در میان سرنشینان جدیدترین ماموریت شرکت «بلو اوریجین»

به گزارش بلو اوریجین، کیچن که یک دانشجوی ۲۱ ساله «دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل»(UNC) است، یک رکورد را در NS-26 ثبت خواهد کرد. او جوان‌ترین زنی خواهد بود که از «خط کارمان»(Kármán line) به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری عبور خواهد کرد.

ناسا و ارتش آمریکا نشان فضانوردی را به هر کسی که بالای ۸۰ کیلومتر پرواز کند، می‌دهند. جوان‌ترین زنی که به این ارتفاع رسید، «آناستاتیا مایرز»(Anastatia Mayers) ۱۸ ساله بود که در اوت ۲۰۲۳ در یک پرواز زیرمداری شرکت «ویرجین گلکتیک»(Virgin Galactic) این کار را انجام داد.

ماموریت NS-26 بیست و ششمین پرواز نیو شپرد و هشتمین ماموریت سرنشین‌دار این وسیله نقلیه خواهد بود. این دومین پرتاب نیو شپرد در سال جاری پس از ماموریت «NS-25» در ماه مه خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره