نماد آخرین خبر

نگاهی به روند کار «نوکیا» و «آکسیوم اسپیس» برای برقراری اینترنت ۴G روی ماه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نگاهی به روند کار «نوکیا» و «آکسیوم اسپیس» برای برقراری اینترنت ۴G روی ماه

ایسنا/ شرکت «آکسیوم اسپیس» از فناوری شرکت «نوکیا» به عنوان سیستم ارتباطی اولیه برای لباس‌های فضایی استفاده خواهد کرد که فضانوردان قرار است آنها را هنگام فرود ماموریت «آرتمیس ۳» بپوشد.

برای ارزان‌تر تمام شدن ماموریت «آرتمیس»(Artemis) نسبت به ماموریت «آپولو»(Apollo)، برنامه‌ریزی شده است تا از فناوری‌های آماده استفاده شود. به همین دلیل است که ناسا به شرکت «نوکیا»(Nokia) پول می‌پردازد تا فضانوردان را برای رفتن به سمت ماه آماده کند.

به نقل از فست کمپانی، شرکت «آکسیوم اسپیس»(Axiom Space) پیمانکار لباس فضایی ناسا، هفته گذشته گفت که از فناوری نوکیا به عنوان سیستم ارتباطی اولیه برای لباس‌های فضایی «AxEMU» فضانوردان آرتمیس ۳ استفاده خواهد کرد.

ناسا برای تأمین مالی ارتقای ارتباطات، ۵۷.۵ میلیون دلار به سفارش لباس فضایی آکسیوم اسپیس اضافه کرد که ارزش کنونی آن را به ۲۸۵.۵ میلیون دلار رساند. «تیری کلاین»(Thierry Klein) رئیس پژوهشگاه «بل لبز»(Bell Labs) نوکیا گفت که شبکه او اولین استقرار فناوری ۴G/LTE در فضا خواهد بود.

هنگامی که ناسا کار کردن را روی لباس‌های آینده ماه آغاز کرد، برنامه این بود که برای ارتباطات به رادیو و وای‌فای تکیه کند. اما ناسا هم‌زمان با محول کردن این کار به پیمانکاران خصوصی، یک قرارداد پژوهشی را با نوکیا به منظور کاوش «استانداردهای زیربنای شبکه‌های تلفن همراه زمینی»(۳G PP) برای ماه منعقد کرد. وظیفه نوکیا این است که فقط نگران ارتباطات سطحی باشد. پیمانکار سیستم فرود انسانی، یک فناوری را برای رله کردن اطلاعات به زمین فراهم می‌کند.

در حالی که رادیو پهنای باند و محدوده وای‌فای محدودی دارد، یک شبکه ۴G/LTE می‌تواند پهنای باند بالایی را به چندین دستگاه ارائه دهد. نوکیا یک فناوری موسوم به «شبکه‌ در جعبه» طراحی کرده است که آن را برای برقراری ارتباط با ماه‌نورد شرکت «لونار اوتپست»(Lunar Outpost) و ربات «هاپر قطب جنوب»(S.P. Hopper) شرکت «اینتوئتیو مشینز»(Intuitive Machines) در مأموریت بعدی بدون سرنشین ماه آزمایش خواهد کرد.

کلاین گفت: این نسخه نمایشی، طراحی نهایی شبکه‌ای را اطلاع‌رسانی می‌کند که در ماموریت آرتمیس ۳ به فضا خواهد رفت. در حال حاضر با توجه به ضرب‌الاجل‌های فشرده، برنامه‌ای برای آزمایش بیشتر در فضا وجود ندارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره