نماد آخرین خبر

چین به دنبال رقابت با ایلان ماسک در توسعه موشک‌های چندبارمصرف

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چین به دنبال رقابت با ایلان ماسک در توسعه موشک‌های چندبارمصرف

ایسنا/چین قصد دارد با ساخت فضاپیماهای قابل استفاده مجدد، به رقیب جدی برای «ایلان ماسک» و شرکت فضایی اسپیس ایکس تبدیل شود و شکاف بین این کشور با ایالات متحده را کاهش دهد.

به نقل از بلومبرگ، کشور چین از استارتاپ‌های هوافضا و شرکت‌های دولتی خود خواسته تا در زمینه موشک‌هایی که قادر به حمل ماهواره‌ها به مدار پایین زمین و بازگشت برای پرتاب‌های مجدد هستند، برتری پیدا کنند.

در همین راستا، استارتاپ Deep Blue قصد دارد در هفته آینده یک موشک قابل استفاده مجدد را آزمایش کند. موفقیت در این آزمایش می‌تواند این شرکت را به ارائه خدمات استقرار مداری منظم، مشابه موشک‌های فالکون ۹ اسپیس‌ایکس، نزدیک‌تر کند.

در حالی که برنامه فضایی چین با اهداف ناسا برای فرودهای متعدد بر ماه و مریخ همسو بوده، این کشور در توسعه موشک‌های چندبارمصرف از رقبای خود عقب مانده است. بیشتر موشک‌های آسیایی، اروپایی و روسی همچنان به وسایل پرتاب یک‌بارمصرف متکی هستند و این موضوع باعث شده تا اسپیس‌ایکس ماسک تقریباً به طور انحصاری بازار جهانی موشک‌های قابل استفاده مجدد را در اختیار داشته باشد.

به نقل از دیجیاتو، «جف بزوس» با Blue Origin به تکمیل توسعه موشک قابل استفاده مجدد New Shepard خود نزدیک شده است که مأموریت‌های زیر مداری را برای چند دقیقه انجام می‌دهد. موشک New Glenn بزرگ‌تر آن که برای رساندن ماهواره‌ها به مدار و انجام حداقل 25 پرواز طراحی شده است نیز انتظار می‌رود در ماه نوامبر، چهار سال دیرتر از برنامه اولیه، کار خود را آغاز کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره