نماد آخرین خبر

ساخت ۳۰ هزار ربات سرآشپز که در عرض ۳ دقیقه غذا می‌پزند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ساخت ۳۰ هزار ربات سرآشپز که در عرض ۳ دقیقه غذا می‌پزند

ایسنا/یک شرکت هنگ کنگی قصد دارد ۳۰ هزار ربات سرآشپز بسازد که می‌توانند در عرض سه دقیقه غذا بپزند.

چنین سیستمی می‌تواند جایگزین سه سرآشپز شود و بیش از ۲۰۰ مدل غذا، را به صورت کاملا خودکار آماده کند.

به نقل از آی‌ای، در عصر افزایش هزینه‌های عملیاتی و کمبود نیروی کار، شرکت Hestia Technology Limited که در سال ۲۰۱۸ توسط یک استاد شیمی در هنگ کنگ تاسیس شد، با سیستم‌های نوآورانه آشپزخانه رباتیک خود قصد دارد دنیای آشپزی را متحول کند.

Hestia می‌خواهد عملکرد رستوران‌ها را برای بهبود کارایی و دسترسی و در عین حال ارائه غذاهای سنتی چینی و بین‌المللی، خودکار کند.

در نسل پنجمی که اخیرا ایجاد شده است، ربات‌ها در آشپزخانه کاملا خودکار این شرکت، تمام جنبه‌های پخت و پز، از جمله آماده‌سازی مواد اولیه، سرو و تمیز کردن را انجام می‌دهند و این فرآیند را بدون نیاز به دخالت انسان ساده‌تر می‌کنند.

به گفته یک رسانه چینی، هدف آن تولید ۳۰ هزار دستگاه و درآمد ۲۵۶ میلیون دلاری است.

آشپزخانه خودکار

آشپزخانه کاملا خودکار Hestia از چندین جزء کلیدی تشکیل شده است: یک اتاقک، یک تسمه نقاله و یک مولتی‌کوکر. با اینها، این سیستم می‌تواند جایگزین سه سرآشپز شود و بیش از ۲۰۰ مدل غذا تهیه کند.

ربات‌ها برای انجام هر کاری در فرآیند پخت و پز طراحی شده‌اند. ربات پس از انتخاب یک غذا، مواد از قبل بسته بندی شده را مورد استفاده قرار می‌دهد، روغن و ادویه‌ها را اضافه می‌کند، سرخ کرده یا تفت می‌دهد، سس را غلیظ می‌کند و غذا را سرو می‌کند.

پس از اتمام پخت، ربات به طور خودکار تجهیزات را در کمتر از ۱۵ ثانیه شستشو می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که غذای بعدی می‌تواند به سرعت آماده شود.

راز این کارایی در فناوری انحصاری Hestia نهفته است که به سیستم اجازه می‌دهد زمان پخت، دما و مقدار مواد را به طور دقیق کنترل کند.

ربات‌ها می‌توانند ۶۰ غذا را در ساعت تهیه کنند، که باعث می‌شود برای ساعات کاری پرمشغله، بسیار ارزشمند باشند.

این ربات‌ها با در نظر گرفتن پایداری و مقرون به صرفه بودن طراحی شده‌اند. در یک آشپزخانه سنتی، ناهماهنگی در اندازه‌گیری مواد، زمان پخت و مصرف انرژی می‌تواند منجر به اتلاف و افزایش هزینه‌های عملیاتی شود.

به گفته این شرکت، سیستم‌های آن برای از بین بردن این مشکلات با استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی فرآیند پخت و پز طراحی شده‌اند. این منجر به صرفه جویی قابل توجهی می‌شود و تا ۵۰ درصد در هزینه‌های انرژی، ۶۶ درصد در هزینه‌های نیروی کار، ۶۰ درصد در مصرف روغن و ۶۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

علاوه بر این، ربات‌ها با کاهش نیاز به مداخله انسان در آشپزخانه، از مشکلات رایج در سلامت شغلی سرآشپزها مانند سوختگی، رگ‌های واریسی جلوگیری می‌کنند.

این به کارکنان آشپزخانه اجازه می‌دهد تا بر جنبه‌های خلاقانه‌تر و مدیریت رستوران، بهبود کارایی عملیاتی و رضایت مشتری تمرکز کنند.

سیستم ابری

سیستم Hestia همچنین دارای SyncKitchen Cloud است، یک پلتفرم مبتنی بر ابر که به اپراتورهای رستوران امکان دسترسی به کتابخانه وسیعی از دستور العمل‌های ایجاد شده توسط سرآشپزهای برتر را می‌دهد. از طریق این پلتفرم، رستوران‌داران می‌توانند به راحتی دستورالعمل‌ها را با تنظیم سطح چاشنی، زمان پخت و پز و دما تطبیق دهند که امکان معرفی بی‌وقفه گزینه‌هایی در منوی جدید و سفارشی‌سازی غذاهای موجود را فراهم می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره